سرعت غیرمجاز و بی‌توجهی به جلو عامل تصادفات تیران است

تیران-رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تیران‌وکرون گفت: سرعت غیرمجاز و بی‌توجهی به جلو از سوی رانندگان مهمترین عامل تصادفات در تیران‌وکرون است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، سروان مهدی پاکی در نشست گفت‌وگوی میان نسلی با اشاره به مهمترین عوامل تصادفات در تیران‌وکرون اظهارکرد: سرعت غیرمجاز و بی توجهی به جلو رانندگان مهمترین عامل تصادفات در تیران‌وکرون است و 70 درصد از تصادفات حوزه شهری این شهرستان و حتی برون شهری ناشی از این غفلت و خطا است.

وی افزود: پلیس برای افزایش ایمنی و کاهش این دسته از خطاها نظارت ها را افزیش داده و بر اساس مصوبه شورای ترافیک، سرعتکاه های متعددی در معابر نصب شده که در کاهش تصادفات موثر بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تیران و کرون از کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در حوزه شهری این شهرستان خبرداد وگفت: ارتقای فرهنگ ترافیک، اصلاحات هندسی نقاط پرحادثه و افزایش نظارت های پلیس در کاهش تصادفات موثر بوده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش تصادفات استفاده می شود، خاطرنشان‌کرد: آموزش فرهنگ ترافیک و ایجاد دغدغه عمومی در این خصوص موثر بوده و مشارکت مردمی در کاهش تصادفات نقش بسزایی دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تیران‌وکرون ادامه داد: آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس طی یک طرح جامع با سرفصل‌های مشخص توسط کارشناسان پلیس در حال انجام و بخشی از فعالیت های آموزشی مدارس که متناسب با موضوع ترافیک و نظم قانون است، توسط کارشناسان پلیس انجام می‌شود.

وی یادآورشد: از ظرفیت‌های فرهنگی و سمعی و بصری برای این موضوع استفاده شده و بازخورد خوبی در بین مردم داشته است.

کد خبر 368047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.