۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
فیروزجا رکورد ساز شد

شطرنج‌باز ایرانی با افزایش ریتینگ خود در پایان جام ستارگان توانست به جمع صد بازیکن برتر جهان راه پیدا کند و رکورد جدیدی را برای شطرنج ایران به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایمنا، علیرضا فیروزجا، با عملکرد درخشانش در جام ستارگان و کسب ۵.۵ امتیاز از هشت امتیاز ممکن (سه پیروزی، پنج تساوی و بدون شکست) توانست ۱۷.۲ واحد به ریتینگ خود بیفزاید و با لایو ریتینگ ۲۶۵۶.۵ به رتبه ۹۷ شطرنج‌بازان جهان برسد.

فیروزجا، شطرنج‌باز با استعداد ایران با این نتیجه به جمع صد بازیکن برتر جهان راه پیدا کرد و فقط با ۱۵ سال سن توانست عنوان جوان‌ترین بازیکن جهان را در این لیست به خود اختصاص دهد. او توانست سفرلی، الکسیف و بوسیوچیچ را در مجموع دو بازی شکست دهد و با تیویاکوف مساوی کند.

فیروزجا پس از پرهام مقصودلو دیگر ستاره شطرنج ایران در جایگاه دوم شطرنج ایران قرار دارد. عملکرد او در بازی‌های اخیرش قابل توجه بوده است؛ او در سه تورنومنت قهرمانی ایران، استادان فجر و جام ستارگان همواره به ریتینگ خود افزوده است.

ورود علیرضا فیروزجا به جمع صد شطرنج‌باز برتر دنیا رکورد جدیدی نیز برای شطرنج ایران به دنبال داشت و برای نخستین‌بار در تاریخ دو شطرنج باز ایرانی در جمع صد بازکن برتر جهان قرار دارند.

کد خبر 368041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.