فعال‌سازی سامانه تهک برای کشاورزان شهرضایی

شهرضا - رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان می‌توانند با نام‌نویسی در سامانه تهک، توصیه‌های کشاورزی را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، ستار سبزه‌علی ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان هواشناسی اطلاعات مختلفی مانند پیش‌بینی وضعیت جوی، توصیه‌ها و اخطاریه‌هایی را به صورت مستمر صادر می‌کند، اما مردم و به ویژه کشاورزان، باوجود ارایه پیش‌بینی‌های مدام، باز هم از تغییرات جوی آسیب می‌بینند.

وی با بیان اینکه نرسیدن اطلاعات هواشناسی به شهروندان، مهمترین علت عدم استفاده از این اطلاعات است، خاطرنشان کرد: سامانه " توسعه هواشناسی کاربردی " با نام اختصاری "تهک" برای رفع این مشکل طراحی شده است.

رییس اداره هواشناسی شهرضا اضافه کرد: در سامانه "تهک" کاربر نهایی اطلاعات هواشناسی شناسایی و با سنجش نیاز آن‌ها محصولات کاربردی تهیه و به دست آنان می‌رسد.

سبزه‌علی با بیان اینکه سامانه تهک در ابعاد گوناگون قابل استفاده است، یادآور شد: کشاورزان و فعالان بخش‌های مختلف مانند عمران و ترابری می‌توانند از اطلاعات این سامانه در مواردی مثل آلودگی و کیفیت هوا که مطابق با نیاز آنان است، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان شهرضا از سال ۱۳۹۵ توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی اجرا شده است و جلسات هفتگی دیسکاشن هواشناسی باحضور کارشناسان جهاد کشاورزی برگزار می‌شود و پیش‌بینی وضعیت جوی در هفته پیش‌ رو، در اختیاران بهره‌برداران این بخش قرار می‌گیرد.

رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: کشاورزان می‌توانند با نام‌نویسی در سامانه tahak.irimo.ir و انتخاب نام این شهرستان و بخش مورد علاقه خود در کشاورزی، توصیه‌های کشاورزی را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت کنند.

سبزه‌علی با بیان اینکه جمع بارش‌های شهرستان در سال زراعی جاری ۹۹.۵ میلی‌متر است، اظهار کرد: میزان این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ برابر و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در حال حاضر موقعیت جوی پایدار در هوای منطقه حاکم و بارندگی یا ناپایداری پیش‌بینی نمی‌شود.

کد خبر 368017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.