تحقق بودجه جسورانه سال ۹۸ در گرو انجام تعهدات دولت

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه چهار و ۱۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۸ شهرداری اصفهان با افزایش ۳۷ درصدی نسبت به بودجه ۹۷ بسیار جسورانه افزایش پیدا کرده و تحقق آن منوط به انجام تعهدات دولت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در  برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» ضمن تقدیر از شهروندان اصفهانی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مراسم تشییع پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی اخیر حضوری باشکوه داشتند، اظهارکرد: مردم بسیار باوفا به انقلاب ما استحقاق بهترین خدمات را دارند و باید به آنها بیشتر توجه کرد، زیرا مردم هر جا احساس کردند نیاز به حضور است، لبیک گفتند.

وی با اشاره به تصویب بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان در شورای شهر، تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های شورای شهر تصویب بودجه است که همه ساله باید انجام شود، امسال از دوم آبان ماه ماموریت تدوین بودجه با دستور شهردار با حضور شهرداران مناطق ۱۵ گانه و مدیران عامل سازمان ها آغاز و ۲۸ دی‌ماه پس از تدوین بودجه به شورای شهر تقدیم شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پس از تقویم لایجه بودجه ۹۸ به شورای شهر، فعالیت۱۳ عضو شورای شهر برای بررسی بودجه آغاز شد و بحث و گفت و گو پیرامون زوایای مختلف لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی انجام شد.

وی افزود: از روز یازدهم بهمن‌ماه به مدت دو هفته لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی شد تا اینکه روز گذشته- ۲۸ بهمن ماه ۹۷-  و در موعد مقرر بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان به تصویب رسید و در ادامه بودجه به استانداری و فرمانداری ارسال می شود تا پس از مهلت ۱۵ روزه برای بررسی نهایی، برای اجرا ابلاغ شود.

بررسی بودجه سازمان‌های شهرداری در دو مرحله

نصراصفهانی با بیان اینکه بودجه، پنج مرحله شامل تدوین در شهرداری، تصویب توسط شورا، مرحله اصلاح بودجه، تقویم و متمم بودجه دارد، گفت: خوشبختانه امسال همزمان با فرایند بررسی بودجه مناطق ۱۵ گانه، برای اولین بار بودجه سازمان‌های شهرداری بررسی و به تصویب رسید، در حالی که سال‌های گذشته ابتدا بودجه شهرداری‌های مناطق بررسی و از اسفندماه بررسی بودجه سازمان‌ها انجام می‌شد همچنین بودجه سازمان های شهرداری نیز در دو مرحله علاوه بر کمیسیون‌های تخصصی در کمیسیون تلفیق نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان به میزان چهار و ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است، گفت: این بودجه نسبت به بودجه سال ۹۷  که سه هزار میلیارد تومان بود، ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

۷۰ درصد بودجه برای عمران شهر

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۸ به اعتبارات جاری و دو هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه از  بودجه ۹۸ شهرداری اصفهان ۳۰ درصد به بخش جاری و ۷۰ درصد برای بخش عمرانی در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: تلاش کردیم ۱.۵ درصد از بودجه جاری کم و به بودجه عمرانی شهر اضافه کنیم.

نصراصفهانی با اشاره به کلیات بودجه ۹۸شهرداری اصفهان گفت: بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان با توجه به شرایط اقتصادی موجود، بسیار جسورانه افزایش پیدا کرده و تحقق آن منوط به این است که دولت تعهدات خود به شهرداری‌ها از جمله اصفهان را انجام دهد، ضمن اینکه سرمایه‌گذاران باید با مدیریت شهری همراه شوند و سرمایه‌گذارانی که امکان مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و گردشگری دارند، می‌توانند مشارکت و همراهی لازم را انجام دهند تا زمینه برای تحقق بودجه فراهم شود.

وی تاکید کرد: باید ارتباط مردم با شهرداری افزایش پیدا کند، مدیران استان از جمله نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز باید در راستای تحقق بودجه یاریگر شورای شهر باشند.

تحقق ۶۵ درصدی بودجه ۹۷

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر میزان تحقق بودجه ۹۷ شهرداری اصفهان حدود ۶۵ درصد بوده است، افزود: با توجه به اینکه یک ماه تا پایان سال فرصت باقی مانده است، امیدواریم شاهد تحقق حداکثری بودجه سال ۹۷ باشیم و سال آینده را با امید بیشتری آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: در توزیع ۴۱۰۰ میلیارد تومانی بودجه سال آینده شهرداری اصفهان، معاونت حمل ونقل و ترافیک ۱۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه معادل ۶۵ درصد، معاونت مالی و اقتصادی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان، معاونت خدمات شهری حدود ۴۶۷ میلیارد تومان، معاونت  فرهنگی‌اجتماعی ۲۴۷ میلیارد تومان، معاونت شهرسازی و معماری حدود ۸۴ میلیارد تومان  و معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات ۴۴ میلیارد تومان از بودجه را به خود اختصاص داده است.

نصر اصفهانی گفت: اگر دنبال تحقق بودجه هستیم، باید مشارکت بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و افرادی که نسبت به اصفهان حساسیت و دلبستگی دارند را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۸ برای مشارکت ۱۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در برنامه پنج ساله پنجم یعنی «اصفهان۱۴۰۰» پیش بینی شده که شش هزار میلیارد تومان مشارکت بخش خصوصی را در پروژه های عمرانی شهر داشته باشیم، البته در مناطق ۱۵ گانه زمینه مشارکت مردم فراهم است و همین که مردم برای دریافت پروانه ساختمان اهتمام داشته باشند و درحفظ پاکیزگی شهر بکوشند، نوعی مشارکت است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان ۱۲۸ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی و ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفت و روب شهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 367982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.