فرزندان آسمانی بر فراز دریای مهربانی

امروز خیابان های شهر حال و هوایش متفاوت بود، دریایی از مهربانی آمده بودند و از فرزندان آسمانی‌شان استقبالی می کردند تا در تاریخ این دیار ثبت شود چنین روز پرافتخاری...

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز آسمان برخلاف دیروز گرفته نبود، بغض در هم پیچیده آسمان دیشب با شهدای امنیت کشور وداعی جانانه کرد تا مبادا از غافله عشاق عقب بماند.

لاله های پرپر وطن، امروز بر روی دستانی تشییع می‌شدند که شب گذشته بغض های شکسته را پاک می‌کردند و فریاد لبیک یا حسین را سر می‌دادند. سمیرم این دیار آشنا با شهادت امروز باری دیگر حماسه ای ساخت که تا ابد در اذهان عموم خواهد ماند.

از هر کوچه و خیابان برادران و خواهران شهیدی به سیل جمعیت اضافه می‌شدند و در غم از دست داد آلاله‌ها می‌گریستند. بیش از پنج هزار نفر شهیدانی را بر سر دستانشان تشییع کردند که آمدنشان بهاری در زمستان بود و کربلایی در ایران.

کوچه پس کوچه های شهر ما را خزان گرفته و زمستان را در گوشه گوشه آن گسترانیده است، اما خبر آن است که چند پرستو به نیابت از پرستوها بهار را با خود به ارمغان آورده اند و قرار است در دل زمستان ایران بهاری به پا کنند.

شهیدان آمدند و سینه ها دیگر به تنعم عطر شهادت سخت نفس نمی‌کشد، شهید رخت بهار است بر درخت روزگار و گلبرگ سرخ لاله ها در کوچه های شهر ما باز هم بوی شهادت می‌دهند.

رازی در این عشق نهفته است که همچون مایی را با آن کاری نیست و باید دانست در تابوت این شهدا جز عطر عاشورا چیزی پیدا نخواهیم کرد که آن هم به زمانت سالار شهیدان است.

تابوت محمد و مهدی شهدای امنیتی که یکی چاک چاک و دیگری بی‌سر به خانه آمد و بردوش مردمان دیار هزار چشمه تشییع شدند و این همه سبک بالی خبر از شوق و شور آن ها برای شهادت می‌داد.

پدری که با افتخار به فرزند خویش بر پیکر بی جان محمدش بوسه زد و مادری که زینب گونه تن بی‌جان پسرش را در آغوش کشید، خواهران یک به یک آمدند و کربلایی برپاش که عباس زمانه‌شان را دیگر ندارند.

طفل شیرخوار محمد صابری چنان زار میزد که گویی از همه بیشتر فراق پدر را میفهمید.

امروز بهشت سمیرم تکمیل شد، ملائک همه در آسمان نظاره گر بودن که چگونه شهیدان بر دستان مردم سمیرم تشییع شدند. 

کد خبر 367936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.