توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرضا

شهرضا - مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از افزایش تعداد واحدهای صنایع تبدیلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی و دامداری است.

وی ادامه داد: این واحدها به تثبیت اشتغال در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری منجر شده و به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از افزایش تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: موافقت اصولی اولیه احداث یک باب سردخانه بالای صفر با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال و احداث سالن بسته‌بندی محصولات کشاورزی با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال صادر شده است.

باقری خاطرنشان کرد: موافقت اصولی اولیه احداث یک باب کارخانه بسته‌بندی خرما نیز در شهرک صنعتی رازی شهرضا صادر شده است، این واحد ظرفیت تولید ۵۰۰ تن محصول در سال دارد.

وی گفت: بازدیدهای کارشناسی برای تمدید جواز تأسیس یک واحد تولید شیره انگور و خرما و تولید رب انار و خرما در شهرک صنعتی سپرآباد این شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا تصریح کرد: فاز دوم پروژه گلخانه‌ای تولید سبزی و صیفی با مساحت سه هزار مترمربع با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان از محل آورده شخصی سرمایه‌گذار افتتاح شد.

وی یادآور شد: فاز نخست این گلخانه در سال ۱۳۹۶ با مساحت پنج هزار مترمربع و با اختصاص تسهیلات به میزان ۴۵۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی و ۲۰۰ میلیون تومان آورده شخصی سرمایه‌گذار به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 367873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.