ناراحتی دانش‌آموزان از تعطیلی مدارس نوعی موفقیت است

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: پروژه ملی «بازی و یادگیری» فرصتی برای آموزش بهتر دانش آموزان است.

به گزارش ایمنا، سید محمد بطحایی در افتتاح پروژه ملی بازی و یادگیری در دبستان پسرانه بهشت منطقه ۱۱شهر تهران، اظهار کرد: امیدوارم معلمان از این فرصت برای آموزش‌وپرورش بهتر دانش آموزان استفاده کنند.

بطحایی با اشاره به اینکه در آغاز پروژه‌های جدید آن‌ها را با اشتیاق شروع می‌کنیم اما تداوم و عوامل موفقیت را پیگیری نمی‌کنیم، اضافه کرد: هزار مدرسه در کشور که امکانات لازم را داشته‌اند در این پروژه شرکت کرده‌اند و مدارس دیگری هم بدون آنکه در لیست باشند برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد حضور تمام مدارس ابتدایی کشور در این پروژه باشم.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در دوره ابتدایی اساس ساخت شخصیت کودکان شکل می‌گیرد، گفت: دانش‌آموزان در این سن و سال بسیاری از ویژگی‌های اخلاقی و مهارتی را یاد می‌گیرند و باید در مدارس برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود اضافه کرد: اگر منتظر باشیم تا همه مدارس امکانات لازم و معلمان آموزش‌های کافی را داشته باشند، زمان زیادی طول خواهد کشید و برای جبران این زمان، کارها و پروژه‌ها را شروع می‌کنیم و هم‌زمان موانع را رفع می‌کنیم.

بطحایی با اشاره به اینکه معاونت تربیت‌بدنی و سلامتوزارت آموزش‌وپرورش برای تجهیز اتاق‌های بازی و یادگیری، برنامه‌هایی دارد، گفت: امکانات لازم برای صخره‌نوردی در کلاس‌های بازی و یادگیری نصب خواهد شد تا دانش آموزان فعالیت بدنی مناسبی داشته باشند.

وی اظهارکرد: آموزش ‌و پرورش زمانی موفق است که با ویژگی‌های دانش آموزان انطباق پیدا کند و موارد سرکوب‌کننده انگیزه و اشتیاق دانش‌آموزان در مدارس را به‌تدریج حذف و شرایطی مهیا کنیم که دانش آموزان با اشتیاق به مدرسه بیایند.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه افزود: از مهم‌ترین شاخص‌ها برای موفقیت نظام آموزشی این است که اگر تعطیلی برای مدارس اعلام می‌شود دانش آموزان ناراحت شوند که چرا نمی‌توانند به مدرسه بروند.

کد خبر 367849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.