۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
آینده ای که "طلف" می‌شود

چشمانشان معصوم و تنها است همین کودکانی که غیرممکن است در طول روز با آن لواشک ها و آدمس هایشان جلویتان را نگیرند همین هایی که ساده نگاهشان می کنید اما آینده شان ممکن است در دستان شما باشد آینده ای که "طلف" می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گالری اکنون میزبان چهره های مهربان اما مظلوم کودکانی است که مجبورند کار کنند تا چرخه روزگار را بچرخانند؛ عکس های کودکانی که توسط سعید عبداللهی گرفته شده است و روی دیوار لبخند می زنند.

سعید عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه "طلف" تعدادی پرتره با جزئیات بالا از کودکان کار است که در شهر اصفهان کار می کنند.

این عکاس ادامه داد: من مدتی در حاشیه اصفهان رفتم و سعی کردم با این کودکان ارتباط گرفته و از آن ها عکس بگیرم و در آخر مجموعه‌ی شامل ۳۰ عدد عکس از این کودکان به دست آمد و در حال حاضر ۱۷ اثر در گالری اکنون به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به مستند کوتاهی که در کنار عکس ها به نمایش در آمده است گفت: مستند ۱۲ دقیقه ای از چگونگی تهیه این آثار تهیه شده است که در گالری به نمایش گذاشته شده است.

عبداللهی هدف خود را از انتخاب این موضوع بیان زشتی ها توسط هنرمندان دانست و گفت: سعی کردم با کاری که می توانم به خوبی انجام دهم زشتی که جامعه قبول ندارد و مشکلات پیرامون آن را به تصویر بکشم تا هر کسی به نوعی بتواند به این کودکان زندگی هدیه کند چراکه بسیاری از این کودکان آینده ای ندارند و این تلاشی است که درد این کودکان را فریاد بزند.

این عکاس با اشاره به اسم این نمایشگاه ادامه داد: نام نمایشگاه "طلف" است و ما در این کلمه یک ناهنجاری را ایجاد کردیم چراکه آن را به صورت تلف می نویسند و می خواستیم ذهن به سمت کودکان برود که در این راه تلف می شوند.

وی با اشاره به عکس هایی که از کودکان اتباع خارجی هستند گفت: جغرافیای این کودکان مهم نیست، مهم درد و رنجی است که در تمام دنیا متحمل می شود و مهم نیست از کجای دنیا هستند مهم این است که کودکان در هیچ کجای دنیا نباید کار کنند.

به گزارش ایمنا،‌ نمایشگاه عکس "طلف" تا چهارشنبه یکم اسفند در گالری اکنون از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان هنر دوستان است.

کد خبر 367798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.