استانداردهای واکسن جهانی آنفلوآنزا چیست؟

ویروس های مختلف با یکدیگر تفاوت‌ها و شباهت هایی دارند اما اغلب آن‌ها به خصوص در ساختار پایه و هماگلوتینین بسیار مشابه یکدیگر هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اکثر آنتی بادی ها، هسته اصلی مولکول‌های هماگلوتینین ویروس را مورد هجوم قرار می‌دهند. این بخش در ویروس های مختلف یکسان است در نتیجه تحقیق بر روی آن می تواند ساخت واکسن جهانی را ممکن سازد. 

دانشمندان در صدد ساخت واکسنی هستند که بتواند بخش های مشترک در بین ویروس ها را مورد هدف قرار دهد؛ اگر یک واکسن بتواند یک بخش مشترک را در یک ویروس مورد هدف قرار دهد این بدان معناست که می‌تواند با تمام ویروس های دارای این قسمت نیز مقابله کند. در نتیجه، واکسن تولیدی به گونه‌ای خواهد بود که توانایی مقابله با چند ویروس آنفلوآنزاخواهد داشت.

تاکنون در برخی از آزمایشات بالینی که برای دستیابی به انواع جدید واکسن انجام گرفته است، تعدادی از واکسن های تولید شده بسیار نزدیک به واکسن جهانی آنفلوآنزا بوده اند. انجمن ملی بیماری های آلرژیک و مسری در ایالات متحده آمریکا، برنامه‌ای را برای ساخت واکسن آنفلوآنزا تدوین و منتشر کرده است.

هدف این برنامه ساخت واکسنی است که بتواند برای تمامی سنین در مقابل چند نوع ویروس آنفلوآنزا مقاومت کند. این سازمان استانداردهایی برای واکسن آنفلوآنزای جهانی تعیین کرده است. بر طبق این معیارها، واکسن باید حداقل ۷۵ درصد برای ویروس های نوع A اثر بخش باشد، برای تمامی سنین مورد استفاده قرار گیرد و ایمنی را به مدت حداقل یک سال برای بدن فراهم آورد.

کد خبر 367785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.