طرح‌های خلاقانه برای ترویج فرهنگ پیاده‌روی در کشورهای جهان

طرح پیاده روی خلاقانه که توسط "شرکت EFFEKT" طراحی شده است چشم اندازی ۳۶۰ درجه‌ای از محیط فراهم می‌کند و گنجاش پیاده روی ۱۰ هزار نفر را به صورت همزمان دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون راهکارهای بسیاری برای حل معضل آلودگی هوا ارائه شده است و کشورهای جهان در تلاش هستند تا با کمک تکنولوژی‌های مدرن از میزان آلودگی هوا بکاهند. یکی از تدابیر مهم در این راستا تشویق شهروندان به پیاده روی و استفاده از وسائل نقلیه پاک نظیر دوچرخه است. طراحی سازه‌های جدید و طراحی شهری نیز از مواردی است که کمک زیادی به رفع این مشکل می‌کند. در اینجا شما را با طراحی خلاقانه یک مسیر ویژه دوچرخه سواری در کشور هلند آشنا می‌کنیم که علاوه بر جذابیت و زیبایی شهری، سلامتی و نشاط شهروندان را تامین می‌کند و نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.

پل معلق " Hovenring"، مسیری ایمن برای دوچرخه سواران

یکی از ایده‌هایی که به دلیل افزایش حجم ترافیک و آلودگی شهری به ذهن کارشناسان و معماران هلندی رسید احداث پل معلق "Hovenring" است که در شمال استان "برابنت" در کشور هلند ساخته شده است. این پل نخستین فلکه و مسیر دوچرخه سواری معلق جهان است که مسیری مجزا و ایمن برای دوچرخه سواران و موتور سواران محسوب می‌شود. جالب است بدانید که ساخت پل Hovenring در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد و تکنیک‌های نور پردازی ویژه‌ای برای افزایش جذابیت شهری در آن به کار گرفته شد. این پل فولادی که به یکی از نمادهای شهری برابنت تبدیل شده است، توسط گروه مهندسی"Ipv Delft "طراحی شد به‌گونه ای که دکل میانی آن دارای ارتفاعی حدود ۷۰ متر و مجهز به ۲۴ عدد کابل و یک عرشه‌ مدور است که تقریبا از هزار تن فولاد ساخته شده است.

احداث مسیر پیاده روی خلاقانه در دانمارک

یک شرکت معماری دانمارکی، مسیر شیب دار ویژه‌ای برای محافظت از محیط زیست و علاقه‌مند کردن افراد به پیاده روی طراحی کرده است. این مسیر ۴۵ متر از سطح زمین ارتفاع دارد و در مرکز تفریحی "Camp Adventure" در نزدیکی پایتخت کشور دانمارک ساخته شده است. طرح پیاده روی خلاقانه در واقع یک مسیر شیب‌دار است که دسترسی افراد به  داخل جنگل را ممکن می‌کند. موضوع جالب اینکه برای ساخت این مسیر مصالحی از داخل جنگل انتخاب شده است تا با محیط زیست کاملا سازگار باشد و هیچ گونه آلودگی ایجاد نکند. مسیر ۷۰۰ متری که توسط شرکت EFFEKT طراحی شده است به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود به گونه‌ای که بخش بالایی آن از میان قسمت‌های قدیمی جنگل عبور می کند و برج و مسیر پایینی در مناطق جوان‌تر جنگل قرار دارد. این مسیر خلاقانه چشم اندازی ۳۶۰ درجه‌ای  از محیط فراهم می‌کند و گنجاش پیاده روی ۱۰ هزار نفر را دارد.

کد خبر 367768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.