بازهم نام اصفهان درخشید

مردم شهر با چشمانی اشکبار آمده‌اند تا با عزیزترین‌های خود وداع کنند و پای کار بودنشان را این‌بار با دستانی که بر تابوت اولین شهیدان دهه پنجم انقلاب گره خورده، به رخ بکشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دل شهر قرص شده به پیکرهایی که آرام آرام با نوای "یاحسین" جماعت حاضر، از یکی از درهای حسینیه به داخل می‌آیند و از در دیگر مردمی که مشتاقانه آمده‌اند تا با فرزندان برومند نصف جهان وداع کنند.

اینجا حسینیه شهدای بسیج اصفهان است که جمعه عصر، حاشیه زاینده‌رود را تا شعاع چندین متری معطر کرده به عطر تن مقدس شهدای اصفهانی حادثه تروریستی زاهدان و حالا که خورشید غروب کرده به افق این شهر، تماشای پرچم سه رنگ این سرزمین بر تابوت آنان بانوای اذان مغرب تماشایی‌تر می‌شود.

نماز را این مردم مهمان نواز در کنار مهمانان چند ساعته خود می‌خوانند و بساط روضه برپا می‌شود آن هم در کنار همین پیکرهای پاک؛ همراه روضه خوان شانه‌هایی که از شنیدن مظلومیت مادر این سرداران می‌لرزد، التهاب این مجلس می رساند به این فراز زیارت عاشورا "اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد..."

اصفهان این بار اولین شهیدان دهه پنجم انقلاب را تقدیم کرد 

آیت‌الله ابوالحسن مهدوی امشب (جمعه) در مراسم وداع با پیکر شهدای حادثه تروریستی زاهدان در حسینیه شهدای بسیج اصفهان، اظهار کرد: حادثه اسف بار شهادت جمعی از سرداران لشکر امام حسین(ع) قلب همه مردم ایران به‌خصوص اصفهان را جریحه دار کرد.

وی با بیان اینکه این شهدا به آخرین آرزوی خودشان که سعادت ابدی و کمال انسانیت است رسیده‌اند، افزود: پاسدارانی که در راه حفظ و سازندگی کشور در مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور با نیت‌های خالصانه خدمت می‌کردند، وظیفه حفظ و حراست از آرمان‌ها و اهداف خود را برعهده ما گداشته‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه همچنان جوانان بی شماری از لشکر امام حسین(ع) و دیگر لشکرها در مناطق مختلف کشور حضور دارند و راه این شهدا را ادامه می‌دهند، تصریح کرد: ما باید نگران سعادت خویش باشیم که چگونه عمرمان ختم پیدا خواهد کرد و با این شهدا عهد ببندیم که تا آخرین لحطات عمر، راه آنها را طی کنیم و در مسیر ولایت قدم برداریم.

وی شهدای حادثه تروریستی زاهدان را مصداق مومنینی که به آنچه با خدای خود عهد بسته بودند وفا کردتد، دانسته و خاطرنشان کرد: مردم اصفهان امشب در این مکان حاصر شدند و به خون آنان احترام گذاشتند با آنان عهد بسته و اعلام کنند آخرین قطره خون خود در راه آنان باقی خواهند ماند.

مهدوی ادامه داد: دشمنان فکر می‌کنند با شهید کردن جوانان کشور، انقلاب از مسیر خود خارج می‌شود اما نمی‌دانند که با کشتن این پاسداران، انقلاب در مسیر خود پویاتر و سریع‌تر تا مقصد نهایی خود حرکت خواهد کرد.

وی افزود: دشمنان فکر نکنند این جوانان را از ما گرفتند و تمام شد و حضور مردم اصفهان در تشییع پیکر این شهدا نیز بار دیگر دشمنان را مایوس و نظام را بیمه خواهد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه این شهیدان سبب رویش جدیدی در نسل چهارم و پنجم انقلاب هستند، اصافه کرد: این شهادت‌ها خون تازه‌ای در رگ های جوانان ماست که این مسیر را با قوت دنبال کنند.

وی اظهار کرد: اصفهان همانند دیگر عرصه‌های انقلاب پیشتاز بوده و این بار اولین شهیدان دهه پنجم انقلاب را تقدیم کرد تا بار دیگر این شهیدان نام اصفهان را بر سر زبان‌ها بیاندازند.

کد خبر 367726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.