حدادعادل: سخت افزار تمدن نیازمند نرم افزار فرهنگ است

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: نباید جنبه عقلانی، خردمندانه و فرهنگی انقلاب را فراموش کنیم باید بدانیم که اعتبار این انقلاب مبنای فکری و فرهنگی است و احترام به کتاب جلوه ای از قدرشناسی ما از عقلانیت و خردمندی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین چهل قلم به برای تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته این بار در اصفهان و برای تجلیل از موسی نجفی و امیر حسین بانکی پور امروز _جمعه ۲۶ بهمن_ در کتابخانه صائب برگزار شد. در این مراسم غلامعلی حدادعادل اظهار کرد : دشمنان در تلاش هستند چهره انقلاب را خشن، نامعقول، کور و غیرمنطقی جلوه دهند واخباری که از جهان و انقلاب اسلامی منتشر می شود منفی بوده که به دلیل سلطه جهانی بر سلطه گران است که همین اخبار و سلطه گری ها از طریق فضای مجازی به جوانان ما القا می شود.

وی معتقد است که مطرح بودن کتاب به معنای آن است که انقلاب براساس شعور و درک عقلانی شکل گرفته این آگاهی، دانایی و بصیرت معرف جنبه عقلانی انقلاب بوده و اهتمام به کتاب جلوه ای از این واقعیت است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: نباید جنبه عقلانی، خردمندانه و فرهنگی انقلاب را فراموش کنیم باید بدانیم که اعتبار این انقلاب  مبنای فکری و فرهنگی است و احترام به کتاب جلوه ای از قدرشناسی ما از عقلانیت و خردمندی انقلاب است.

حداد عادل تصریح کرد: باید کاری کنیم که ملت ایران ملت کتابخوان باشند نباید کتاب فروشی ها خلوت و تعطیل  باشند زیرا این سزاوار این ملت نیست.

وی افزود: باید کتاب و کتابخانه را  در منازل جایی در نظر بگیریم و فرزندان را با کتاب مانوس و دانش آموزان را به کتابخوانی تشویق کنیم.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کتابخانه های عمومی در سراسر کشور را فرصت دانست و گفت: خوشبختانه کتابخانه ها گسترش پیدا کرده است و چند هزار کتابخانه عمومی با مربیان دلسوز در خدمت فرزندان این کشور و مردم هستند.

حداد عادل گفت : مقام معظم رهبری برای جامعه ایران یک قله بلند تحت عنوان تمدن اسلامی معرفی کرده اند و ما را به سمت آن قله دعوت کردند. همچنین از ما خواستند که با همت بلند وعزم استوار برای ایجاد تمدن اسلامی باشد البته تمدن اسلامی ظرف پنج  سال محقق نمی شود بنابراین مهم آن است که روی قله حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه با هم افزایی و دستاوردهای متعدد می توانیم به قله ای که مدنظر رهبری است صعود کنیم، گفت:اگر دو اصطلاح سخت افزار و نرم افزار را از فضای مجازی عاریت بگیریم می توان گفت فرهنگ نرم افزار و تمدن سخت افزار است، نرم افزارکه همان فرهنگ است رسیدن به تمدن اسلامی را در اختیارما قرار می دهدو باید آن را رشد داده و در قالب تمدن اسلامی منجسم و محقق کنیم.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه انسان، خرد، عقل و اندیشه و سرمایه دیگر ایمان، ذوق، توانایی، اراده، حافظه و زبان است، تصریح کرد : ایران مهد ایمان و اصفهان شهر ایمان است، انقلاب اسلامی مظهر ایمان و به وجود آمدن انقلاب و پایداری و بقا آن نتیجه ایمان است، قدرت این انقلاب در پول و سلاح نیست.

 حداد عادل معتقد است که قدرت ایران به امثال شهید محسن حججی است، که تمدن و فرهنگ برگرفته از تمدن ایمانی است.

وی افزود: زبان فارسی به برکت هنر امثال صائب تبریزی که شبه قاره بزرگ هند را فتح کرد که هنر فرهنگ و تمدن و ذوق آن است، این تمدن و فرهنگ قدرت دفاع از خود را دارد، هر تمدن و فرهنگ باید مایه دفاع از خود را داشته باشد.

رییس فرهنگستان ادب خاطرنشان کرد: با امیدواری کامل و مبتنی بر آگاهی از داشته ها و مواهب الهی قدم در پنجمین دهه انقلاب گذاشتیم و این انقلاب را با شکوه تر، نیرومندتر و سرافرازتر به نسل آینده تحویل می دهیم و پرچم آن را به دست صاحب او می سپاریم.

کد خبر 367709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.