واکنش مقامات ایرانی به جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان

حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان با واکنش گسترده مقامات و مسئولان حاضر در توییتر مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تروریست‌های تکفیری شامگاه (چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران را که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند، در جاده خاش - زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند که در این حادثه ۲۷ تن از پاسداران لشکر ۱۴ امام حسین (ع) به درجه رفیع شهادت و ۱۳ نفر هم مجروح شدند، این حمله ناجوانمردانه تروریستی علاوه بر فضای حقیقی، در فضای مجازی نیز واکنش های فراوانی در پی داشته است.

همزمانی حمله تروریستی در ایران با «سیرک ورشو» تصادفی نیست

ساعاتی بعد از حمله به اتوبوس نیروهای مرزبانی سپاه در استان سیستان و بلوچستان، محمد جواد ظریف با انتقاد از بر برگزاری نشست ضد ایرانی به پیشنهاد آمریکا در  لهستان، در توییتر خود این سوال را مطرح کرد که آیا وقوع «حمله تروریستی» در ایران درست در روزی که «سیرک ورشو» آغاز شده، تصادفی است؟

توییت ظریف باعث شد مقامات کشور لهستان درصدد دفاع از خود برآیند؛ به طوری که وزارت خارجه لهستان در حساب رسمی توییتر خود با مخاطب قرار دادن ظریف نوشته است که لهستان تروریسم را در هر شکلی محکوم می‌کند و افزوده که واکنش به حادثه جاده خاش-زاهدان هم نمی‌تواند متفاوت باشد. با این حال در این توییت لهستان حضور «تروریست‌ها» در ورشو را رد کرده و نوشته است: «اینجا دموکراسی، آزادی بیان و هم‌بستگی وجود دارد.»

ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد

حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور نیز در واکنش به این حادثه در تلخ در صفحه توییتر خود نوشت: مرزبانان ما به شهادت رسیدند، اما ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد. مسئولیت بر عهده آمران و دیه بر عهده عاقله است.

خشونت‌های عریان، ملت بزرگ ایران را متوقف نمی کند

محمد رضا بادامچی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز به این حادثه تروریستی واکنش نشان داد و در صفحه توییتر خود نوشت: با نهایت تاثر، تنی از چند از رزمندان سپاه اسلام، توسط تروریست‌های خداستیز، به شهادت رسیدند. این خشونت‌های عریان، ملت بزرگ ایران را در راه آرمان‌های خود متوقف نخواهد کرد. از خدای متعال برای فرزندان ایرانِ سربلند، علو درجات و برای بارماندگان صبر مسئلت می‌کنم.

خیال خام تروریست‌ها، نقشی بر آب است

فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود آورده است:حمله تروریستی زاهدان و همزمانی آن با نشست ورشو، نشان داد زخم‌های گروهک‌ها بر جان ایران، همواره بخشی از نقشه‌های شوم دولت‌های حامی تروریسم برای خیال خام ناامن کردن ایران بوده است. حال آنکه فرزندان ایران ایستاده‌اند و خیال خام تروریست‌ها، نقشی بر آب است.

حاشا اگر این اقدامات کور، ذره‌ای در همدلی و عزم ملت خلل ایجاد کند

سید فرید موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توتیر خود نوشت: ایران سرفراز همواره قربانی تروریسم بوده است و حاشا اگر این اقدامات کور، ذره‌ای در همدلی و عزم ملت، علیه خشونت، خشونت‌طلبان و حامیان خارجی‌شان خللی ایجاد کند.  شهادت جمعی از سربازان غیور وطن را در حادثه تروریستی سیستان_بلوچستان تسلیت می‌گویم.

ریشه گرایش به ترور را باید خشکاند

فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود آورده است: باید با تمام توان با تکفیر و خشونت و ترور مبارزه کرد. پیش از آن، اما ریشه گرایش به ترور را باید خشکاند. حادثه تلخ سیستان و بلوچستان را به محضر خانواده شهدا و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم.

حمله تروریستی زاهدان بخشی از بسته تنبیهی برای نپیوستن به نظم نوین آمریکایی است

ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در توییتر خود نوشت: حمله تروریستی زاهدان و جنایت وقیحانه در حق پاسداران آب و خاک ایران هم بخشی از بسته تنبیهی برای نپیوستن به نظم نوین آمریکایی است که در نشست از پیش باخته ورشو قرارست رونمایی شود. ننگ بر عاملان و آمران این جنایت بزرگ.

کد خبر 367651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.