کتاب ۴۰ سال تجربه مدیریتی شهرستان کاشان به چاپ می رسد

فرماندار ویژه کاشان از چاپ کتابی با عنوان "۴۰ سال تجربه، چراغ راه آینده" شامل گزیده ای از تجربه های پیشکسوتان مدیریت ارشد این شهرستان تا هفته دولت آتی خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر مرتضایی قهرودی در همایش "چهل سال تجربه، افتخار به گذشته و امید به آینده" در باغ پرندگان قمصر کاشان با اشاره به فرمانداران پیشین این شهرستان اظهار کرد: آن‌ها با کارنامه‌ای پر افتخار، پشتوانه ای محکم و قوی و مسیری هموار فراهم کردند تا امروز بتوانیم ادامه دهنده راه آنها باشیم و گردآوری سال ها تجربه در مجموعه کتابی می تواند چراغ راهی برای مدیران آینده باشد.

وی تصریح کرد: فرمانداری به دلیل اهمیت و حساسیتی که دارد شاید مهمترین پست محسوب شود، زیرا باید همه مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مدیریت کند که البته هر یک می تواند تبعاتی به همراه داشته باشد، اما مهم تصمیم گیری به جا و حساب شده است.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: نگاهی به گذشته پر افتخار ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و مدیریت با وجود فقدان قوای نظامی و دستگاه اداری و سیاسی همه تجربه هایی نو برای سکان داران مدیریت کاشان بود که سال های بسیاری سختی را پشت سر گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهرستان کاشان نیازمند درایت، شجاعت، درک دقیق قانون، شناخت ظرفیت ها و تصمیم های شجاعانه و استقامت در برابر فشارهای داخلی و خارجی بوده، عنوان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و تحریم های مداومی که از سوی کشورهای مستکبر و قدرتمند جهان به کشور وارد می شد، مدیریت را بسیار سخت تر کرد.

مرتضایی قهرودی تصریح کرد: مسئولیت فرمانداری در این منطقه با پیشینه هفت هزار و ۵۰۰ ساله که یکی از نخستین خاستگاه های تمدن شهرنشینی در جهان محسوب می شود، افتخاری است که نصیب هر شخصی نمی شود و امید است که بتوانم در ادامه این راه ۴۰ ساله، سکاندار خوبی برای این کشتی باشم.

وی با اشاره به آغاز طرح عمرانی زیرگذر در میدان ولیعصر (عج) و راه اندازی رادیو کاشان گفت: رفع مشکلات مرزی کاشان با آران و بیدگل و همچنین مشهد اردهال کاشان نیز پیگیری خواهد شد چرا که ساکنان این مناطق به دلیل تقسیمات دچار مشکلاتی شدند که امید است به نتیجه برسد.

اقتدار امروز ایران را هیچ یک از کشورهای منطقه ندارند

غلامرضا عطوفی، فرماندار کاشان در سال های ۶۲ تا ۶۴ نیز در این همایش به مشکلات مدیریتی اوایل پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: مشکلات زیادی داریم، اما خدمات پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و نباید تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای و فضای مجازی قرار بگیریم.

وی افزود: شاه ایران در مواردی حتی بر نیروهای نظامی خود تسلط نداشت، اما امروز ابرقدرت اتمی جهان از جمله در دستگیری تفنگ داران آمریکایی در خلیج فارس به ما التماس می کرد که با یادآوری این سربلندی ها نباید تحت تاثیر فضاسازی ها قرار بگیریم.

عطوفی بیان کرد: مانند دوران پیامبر اسلام (ص) و شعب ابی طالب در سختی هستیم و مشکل داریم اما اقتدار و سربلندی امروز ایران را هیچ یک از کشورهای منطقه ندارند که باید قدردان باشیم.

جنس مشکلات نرم افزاری است

حسن فدایی، فرماندار کاشان در سال ۶۴ تا ۶۵ نیز عنوان کرد: مدیریت در آن دوره به ویژه با وجود جنگ سخت بود، اما امروز مشکلات متفاوت است.

وی یادآور شد: مشکلات در گذشته بیشتر سخت افزاری بود، اما امروز جنس مشکلات نرم افزاری است؛ آن دوره مردم در همه امور پیشگام بودند و امکان نظارت وجود نداشت اما امروز با وجود فضای مجازی همه اقدام ها زیر ذره بین می باشد.

فدایی اضافه کرد: بحث استان شدن کاشان از آن دوره تا امروز وجود داشته و به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده که یکی از علت های آن ضعف زیرساخت ها و برخی خدمات در این شهرستان است.

وی عنوان کرد: کاشان دومین شهر بزرگ استان اصفهان محسوب می شود اما در حوزه فرهنگ، ورزش، بهداشت و درمان با وجود همه تلاش های صورت گرفته رتبه پایین تری در مقایسه با سایر شهرستان ها دارد و باید شاخص های توسعه از جمله در زمینه ارتباطات، حمل و نقل و گمرکات نیز به اندازه قابل قبولی رشد کند.

جشنواره گل و گلاب باید به کاشان بازگردد

علیرضا جوادی، فرماندار کاشان در سال ۹۰ تا ۹۳ نیز تصریح کرد: زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی درخور ارتقای این شهرستان وجود دارد، اما منطقه با مشکل جمعیت رو به رو است.

وی افزود: این به معنای تکمیل بودن همه چیز و فقدان احساس نیاز به تمهید زیرساخت ها نیست و جای کار بسیار داریم، اما کاشان از ظرفیت نیروی انسانی مقتدر و توانایی برخوردار است.

همچنین مهدی حری، فرماندار کاشان بین سال های ۷۷ تا ۸۳ در ادامه بر استمرار برگزاری جشنواره گل و گلاب تاکید کرد و گفت: این جشنواره که از کاشان آغاز شد، امروز در سایر استان ها برگزار می شود اما در این شهرستان متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره موجب رونق گردشگری و صنعت گلاب و اشتغال منطقه شد و استقبال مردم از آن فراتر از انتظار بود که امید می رود در سال های پیش رو با برنامه ریزی ادامه پیدا کند.

به گزارش ایمنا، مهدی حری، علیرضا جوادی، غلامرضا عطوفی و حسن فدایی چهار نفر از فرمانداران پیشین کاشان که در همایش حضور یافته بودند، در ادامه این آیین با اهدای لوحی قدردانی شدند.

پیش تر رحیم رفیعی پور، حسین انواری، اسماعیل جوادی، غلامرضا عطوفی، حسن فدایی، مرتضی تهرانی، علیرضا معتمدی، حبیب الله مزروعی، ابراهیم تفرشی، مهدی حری، حسین سیستانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، علیرضا جوادی، ابوالفضل صدراییه و حمیدرضا مومنیان به ترتیب در بین سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ مسئولیت فرمانداری کاشان را عهده دار بودند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا

کد خبر 367614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.