مسیر انقلاب اسلامی برای سایر قدرت ها الگویی مناسب است

جانشین دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا گفت: مهم‌ترین دستاورد سیاسی انقلاب اسلامی تحقق خواسته اصلی و بنیادی ملت بوده است و این خواسته چیزی جز استقلال کشور و برپایی نظام جمهوری اسلامی نبوده است.

سردار سرتیپ پاسدار علی شمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف را بی شمار دانست و اظهار کرد: بقیه برکاتی که در جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی وجود دارد در سایه سه رکن اصلی این کشور یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و اگر استقلال نداشتیم اکنون قدرت ششم موشکی جهان نبودیم.

وی افزود: اگر استقلال در کشور نبود اکنون ایران در دایره قدرت ابر قدرت‌های جهان حرکت نمی کرد و قدرت نانوی برتر جهان نبودیم و حتی نمی توانستیم در حوزه‌های مختلف به خودکفایی برسیم و در زمینه‌های متفاوت به ملت‌های دیگر کمک کنیم و مسیر انقلاب اسلامی برای سایر قدرت ها الگویی مناسب است.

جانشین دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ادعای شکست ایران را داشت، اما امروز ما هستیم که ادعای از بین بردن آنها را داریم و عوامل این رژیم نیز از این ادعای ایران بسیار می ترسند و مدام به فکر راهکار های مختلف برای منصرف کردن ایران از پیشرفت نظامی هستند.

شمشیری ابراز عقیده کرد: اهداف توسعه طلبانه و کشور گشایی‌های متعدد در منطقه که به دست رژیم صهیونیستی انجام می شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی متوقف شد و انقلاب اسلامی دست رژیم صهیونیستی را از کشور های مختلف منطقه کوتاه کرد.

وی با بیان اینکه شکست نظامیان رژیم صهیونیستی در چهار جنگی که با فلسطین داشتند یکی از تاثیرات انقلاب اسلامی در تفکر حزب الهی و مقاومت است ادامه داد: نه تنها کارشناسان ایرانی و مسلمان بلکه کارشناسان غربی و آمریکایی نیز معتقدند که حزب الله با تاثیر پذیرفتن از انقلاب اسلامی ایران توانسته رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد.

جانشین دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا اضافه کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی شیعیان لبنان حقیرترین قشر جامعه خود محسوب می شدند و تمام کارهای پست جامعه لبنان توسط شیعیان صورت می گرفت؛ در کتاب‌های شهید چمران نیز به این موضوع اشاره شده است، اما امروز حزب الله لبنان با تاثیری که از انقلاب اسلامی پذیرفته است در تمام امور جامعه لبنان مشارکت دارد.

شمشیری با بیان اینکه اسلام پس از انقلاب اسلامی در ایران احیا شده است گفت: یکی از مهم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی که دستاورد بیرونی انقلاب نیز محسوب می شود این است که ملت ها فهمیدند می توانند بر روی پای خود بایستند و در برابر استکبار جهانی مقاومت کنند و بسیاری از ملت های مقاوم منطقه در مسیر مقاومتشان از ایران الگو گرفته اند.

وی در پایان اضافه کرد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایجاد روحیه خودباوری در ملت ایران است و مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی فهمیدند که می توانند در زمینه های مختلف به توان داخل مرزها تکیه کنند.

کد خبر 367588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.