کدام لپ‌تاپ‌ها بیشترین طول عمر باتری را دارند؟

بی‌شک لپ تاپ یکی از وسایلی است که در کسب و کار دنیای امروز اهمیت زیادی دارد و مسئله مهم در به کاربردن این کامپیوترهای سبک قابل حمل میزان عمر باتری آن‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از موارد مهمی که افراد باید در خرید لپ تاپ به آن توجه کنند عمر باتری این گجت‌های دوست داشتنی است. قطعا خاموش شدن لپ تاپ در وسط یک جلسه مهم کاری، اتفاق چندان خوشایندی نیست و این موضوعی است که باید در هنگام خرید بسیار به آن توجه شود. در واقع عمر باتری لپ تاپ به دو موضوع بستگی دارد که شامل چگونگی استفاده و نگهداری از باتری لپ تاپ است و  اینکه لپ تاپ در هنگام کار کردن تا چه میزان از شارژ باتری را برای تأمین نیروی خود استفاده می‌کند. همچنین میزان عمر باتری لپ تاپ به فاکتورهایی نظیر نوع لپ تاپ، باتری به کار گرفته شده در آن، متوسط میزان استفاده از باتری و کارهایی که کاربران با لپ تاپ انجام می‌دهند بستگی دارد. در این گزارش شما را با لپ تاپ‌هایی که در سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی لقب بیشترین طول عمر باتری را به خود اختصاص داده‌اند آشنا می‌کنیم.

لپ تاپ "LG Gram15"

محصول جدید شرکت ال جی علاوه بر اینکه به لحاظ وزن، سبک‌ترین لپ تاپ محسوب می‌شود، دارای عمر باتری طولانی است. عمر باتری LG Gram15 حدود ۱۳ ساعت و ۵۸ دقیقه است که عمر باتری آن نسبت به نمونه پیشین خود به میزان چهار ساعت افزایش یافته است. وزن و ضخامت کم از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ است و بدنه آن از آلیاژ "نانوکربن منیزیم" ساخته شده است. همچنین 15LG Gram  به پردازنده‌ نسل هفتم Core i5 مجهز شده است و از هشت گیگابایت حافظه‌ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد. جالب است بدانید این محصول در کنار دو درگاه USB3 دارای یک درگاه USB2 و USB نوع C است، به گونه‌ای که یکی از درگاه‌های USB قادر به شارژ کردن سریع‌تر دستگاه‌های متصل به آن است.

لپ تاپ " Asus NovaGo"

لپ تاپ Asus NovaGo مجهز به یک تراشه‌ اسنپدراگون ۸۳۵ است، به گونه‌ای که این پردازنده با فرآیند تکنولوژی ۱۰ نانومتری تولید شده است. مدت عمر باتری این لپ تاپ پس از هر بار شارژ شدن حدود ۱۳ ساعت و ۱۲ دقیقه است. خبر خوش برای علاقه‌مندان به فیلم‌های ویدیویی اینکه افراد با هر بار شارژ کامل باتری این محصول می‌توانند تا ۲۲ ساعت با آن ویدیو تماشا کنند. همچنین این لپ تاپ می‌تواند تا مدت ۳۰ روز در حالت آماده‌ به‌ کار قرار گیرد که مزیت مهمی برای کاربران است. از دیگر ویژگی‌های محصول استثنایی ایسوس می‌توان به برخورداری از چهار گیگابایت حافظه‌ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ داخلی اشاره کرد.

لپ تاپ " Lenovo ThinkPad X1 Carbon"

این لپ تاپ که محصول سال ۲۰۱۸ میلادی است، مجهز به یک نمایشگر ۱۴ اینچی با رزلوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسل است. عمرباتری این لپ تاپ حدود ۱۳ ساعت و هفت دقیقه است و از هشت گیگابایت رم  و ۲۵۶ گیگابایت هارد SSD بهره می‌برد. لپ تاپ لنوو X1 Carbon با داشتن گرافیک  intel HD Graphics ۵۵۰۰ مناسب برای انجام کارهای گرافیکی و بازی کامپیوتری است و یکی از سبکترین و باریکترین لپ تاپ‌های جهان به شمار می‌رود که وزن آن حدود ۱.۲۷ کیلوگرم است. این محصول، مناسب حال کاربران حرفه ای و پرمشغله است و ترکیب رنگ مشکی با نور پس زمینه صفحه کلید جذابیت ویژه‌ای به آن می‌بخشد.

لپ تاپ "0Lenovo Yoga C93"

این لپ تاپ دارای طراحی  زیبا و عملکرد عالی است و عمر باتری آن به ۱۲ ساعت و ۲۶ دقیقه می‌رسد. جالب است بدانید که Yoga C930 نخستین لپ‌تاپ مجهز به دو نمایشگر است، به گونه‌ای که وجود یک نمایشگر جوهر الکترونیک این قابلیت را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند با توجه به پشتیبانی از قلم، به نوت‌برداری روی بخش E Ink بپردازند و یا فایل‌های PDF را بر روی نمایشگر خود مطالعه کنند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به برخورداری از  پردازنده‌ نسل هفتم اینتل اشاره کرد. همچنین نمایشگر اصلی این تبلت ۱۰.۸ اینچ با رزلوشن ۲۵۶۰ * ۱۶۰۰ پیکسل از نوع IPS LCD است و سایز نمایشگر E Ink نیز به همین میزان و با رزلوشن ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ است. همچنین از یک حافظه‌ رم چهار گیگابایتی  وحافظه‌ داخلی ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد.

گزارش از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 367563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.