درخت خیابان "شهید بهشتی" شهرضا از قطع جان به در برد

شهرضا - معاون خدمات شهری شهرداری شهرضا گفت: درخت کهنسال فرعی ۱۱ خیابان شهید بهشتی به نهالستان شهرداری منتقل شد.

علی قبادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در سالیان گذشته قطع درختان به ویژه در شهرها چالش‌های فراوانی را به همراه داشته و سبب نگرانی دوستداران محیط زیست شده است.

وی اضافه کرد: شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز، فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را حفظ و تضمین کنند، چاره‌ای جز پذیرش ساختار جدید انسانی و ارائه کارکردی مطابق با سیستم‌های طبیعی ندارند.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرضا با بیان اینکه لازمه وجود درختان امری اجتناب ناپذیر است، یادآور شد: فضای سبز به عنوان جزء ضروری و جدایی ناپذیر پیکره شهرها در ساختار آن‌ها نقش اساسی دارند تا جایی که کمبود آن می‌تواند نارسایی جدی را در حیات شهری به وجود آورد.

قبادی‌نیا با اشاره به درخواست‌ ساکنان فرعی ۱۱ خیابان شهید بهشتی شهرضا مبنی بر خودداری از قطع یک اصله درخت کهنسال در این خیابان، خاطرنشان کرد: در بعضی مواقعِ بروز حوادث غیرمترقبه در گذشته، امکان امدادرسانی به این خیابان وجود نداشته است، زیرا درخت مذکور در وسط معبر عمومی قرار دارد، از سوی دیگر نارضایتی اهالی محل در عبور و مرور نیز ابراز می‌شد.

وی ادامه داد: شهرداری شهرضا طبق مصوبه شماره هشت، جلسه حفاظت و قطع اشجار مورخ ۱۹ دی‌ماه امسال و باتوجه به قانون "اصلاح لایحه حفظ و گسترش فضای سبز" مصوب ۱۴ اسفندماه سال ۸۷ مجلس شورای اسلامی و تبصره(۱) بند (۲) ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، اقدام به جابجایی و غرس درخت مذکور در نهالستان این شهرداری کرد.

کد خبر 367520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.