اختصاص نیمی از بودجه ۹۸ شهرداری به حمل ونقل عمومی

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان از تخصیص بیش از ۵۰ درصد بودجه ۹۸ شهرداری برای بخش حمل ونقل عمومی، ترافیک و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: شهرداری برای هر شهروند در سال ۹۸ در حوزه حمل ونقل و ترافیک ۷۵۰ هزار تومان هزینه پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در برنامه زنده رادیویی «صدای‌شهر» اظهارکرد: از مردم اصفهان تشکر می‌کنم که مثل همیشه باشکوه هرچه تمام‌تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به بودجه ۹۸ شهرداری اصفهان، تصریح کرد: بودجه سال ٩٨ شهرداری اصفهان چهار هزار و ١٠٠ میلیارد تومان است که بیش از ۵۰ درصد آن یعنی معادل دو هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل عمومی، ترافیک و فناوری اطلاعات و سازمان های وابسته اختصاص خواهد یافت.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برای بهره‌برداری مترو ۵۰ میلیارد تومان، در سازمان تاکسیرانی ۵.۵ میلیارد تومان، برای شرکت واحد اتوبوسرانی ۸۶ میلیارد تومان، در سازمان فاوا ۴۸ میلیارد تومان، سازمان پایانه‌های مسافربری ۲۱ میلیارد تومان و برای سازمان حمل ونقل بار درون شهری هشت میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۹۸ در نظر گرفته شده که مهمترین هدف آن کاهش سفرهای شخصی و آلاینده ها است.  

وی خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل عمومی یک هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان معادل ۳۶ درصد کل بودجه، شامل تملک و احداث شبکه معابر و آسفالت،  ۴۰۷ میلیارد تومان معادل ۱۰ درصد بودجه را شامل می‌شود.

زندآور ادامه داد: مدیریت هوشمند ترافیک امسال برای اولین بار ۴۰ میلیارد تومان معادل یک درصد بودجه شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش حمل ونقل عمومی همگانی ۹۰۰ میلیارد از بودجه از طریق اوراق مشارکت و ۳۹۴ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات شهرداری تامین می شود که عدد یک هزار و ۲۹۴ میلیارد تومانی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه را تکمیل می‌کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: هزینه بهره‌برداری مترو بسیار بالا است و جا به جایی هر مسافر در شهر حدود چهار هزار و ۲۰۰ تومان هزینه به دنبال دارد که فقط ٧٠٠ تومان آن با هدف ترغیب مردم به استفاده از مترو و در نهایت کاهش آلایندگی‌ها از مسافران و شهروندان دریافت می‌شود.

اختصاص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، گفت: بودجه شرکت واحد اتوبوسرانی امسال ۸۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، از این میزان ۱۲ میلیارد تومان برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اختصاص خواهد یافت، البته مناطق شهرداری به خصوص منطقه شش شهرداری اصفهان ۱۰ میلیارد تومان از بودجه خود را برای بازسازی اتوبوس‌ها در نظر می‌گیرند.

زندآور افزود: در بودجه ۹۸ شهرداری اصفهان ۲۲ میلیارد تومان برای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده در نظر گرفته شده است که این رقم در شهرداری مرکزی، منطقه شش و شرکت واحد اتوبوسرانی تامین خواهد شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان موجود است که تنها ١٢٠٠ دستگاه از آنها در سطح شهر تردد می‌کند و با کمبود اتوبوس نیز مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در سال آینده در راستای خصوصی سازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان تعداد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰۰ راننده شرکت واحد به بخش خصوصی واگذار می‌شود، اظهارکرد: پیاده‌سازی سیستم بهره‌برداری، ساماندهی توقف‌گاه‌ها و پایانه‌های اتوبوسرانی از جمله، قدس، کاوه، آبشار و ارغوانیه از برنامه های شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان برای سال آینده است.

زندآور افزود: برای ساماندهی شبکه خطوط اتوبوسرانی با هدف کاهش خطوط موازی و افزایش کارآیی خطوط در سال آینده اقدامات خوبی انجام خواهد شد ضمن اینکه کاهش مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

احداث پمپ گازوئیل در پایانه صفه

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری در سال آینده ۲۱ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۹۷ تعداد ۱۱ میلیون نفر مسافر را جابه جا کرده و ۸۷۰ هزار نفر سرویس ورود و خروج از شهر داشته است.

زندآور راه‌اندازی اتوماسیون بار در پایانه کاوه با مشارکت بخش خصوصی برای ساماندهی حمل ونقل بین شهری و افزایش ضریب ایمنی اتوبوس‌ها، خرید ژنراتور برای تامین برق اضطراری پایانه کاوه، تملک بخشی از پایانه صمدیه با ۳.۵ میلیارد هزینه در سال ۹۷ را مهمترین اقدامات سازمان پایانه ها در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: سال آینده احداث پمپ گازوئیل پایانه صفه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه، عملیاتی می شود که این سازمان در حال انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه است.

 وی ادامه داد: خدمات‌دهی به ۳۲ هزار وسیله نقلیه در مرکز معاینه فنی خودروهای جی و تکمیل تملک پایانه اندیشه با تخصیص یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بودجه از دیگر اقدامات سازمان پایانه‌های مسافربری در سال آینده خواهد بود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ۴۸ میلیارد بودجه در سال ۹۸ در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: از این میزان بودجه حدود ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه هایICT  ، ۱۵.۵ میلیارد تومان برای ارتقاء مرکز داده، چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای توسعه شبکه فیبر نوری در سطح شهر شامل شهرداری مرکزی، مناطق ۱۵ گانه، سازمان‌ها و همچنین برای پشتیبانی از فناوری اطلاعات و ارتباطات ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان برای هر شهروند در سال ۹۸ در حوزه حمل ونقل و ترافیک ۷۵۰ هزار تومان هزینه پیش‌بینی کرده، در واقع جمعیت دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اصفهان را مورد توجه قرار داده است.

۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط دو متروی اصفهان

زندآور با بیان اینکه برای سازمان حمل ونقل بار درون شهری اصفهان هشت میلیارد تومان بودجه در سال ۹۸ پیش‌بینی شده است، گفت: این سازمان در زمینه‌های مختلف برنامه‌ها و اقدامات متنوعی را  برای سال آینده در نظر گرفته که از جمله اقدامات پیش‌بینی شده این سازمان در زمینه سیستم توزین هوشمند ثابت  WIM، توزین چمدانی به صورت کیف دستی به خودروهایی که بار اضافی دارند، احداث پایانه حومه شهری برای خدمات رسانی به خودروهای باربر با اولویت توقف‌گاه خودروهای سنگین، راه‌اندازی و ارتقاء سامانه‌های هوشمند نرم افزاری، راه‌اندازی مرکز معاینه فنی سیار ویژه خودروهای سبک، سنگین، نیمه‌سنگین و موتورسیکلت همچنین استقرار سیستم نوبت‌دهی در مراکز معاینه فنی است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه پیش بینی شده برای سازمان قطار شهری اصفهان و حومه، اظهارکرد: بودجه سازمان قطار شهری اصفهان و حومه برای سال آینده یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ۹۰۰ میلیارد آن از طریق اوراق مشارکت و ۳۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال آینده ۴۰۰ میلیارد تومان برای خط یک مترو و ۱۱۲ میلیارد تومان برای توسعه خط یک هزینه می شود که جمعا در این راستا ۵۱۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و برای خط دو مترو نیز ۶۱۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

افزایش ۱۰ درصدی بودجه سازمان تاکسیرانی

زندآور بودجه سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان را ۵.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه تاکسیرانی در سال آینده نسبت به بودجه سال‌جاری ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سازمان تاکسیرانی بودجه‌ای معادل یک میلیارد تومان برای طرح جامع فرهنگی اجتماعی ناوگان تاکسیرانی از قبیل برگزاری سمینارها، همایش‌ها و دوره‌های آموزشی اختصاصی برای اولین بار در نظر گرفته شده تا با آموزش رانندگان تاکسی، ارتقاء فرهنگ ناوبران تاکسی تحقق یابد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اجرای فاز نخست بسته حمایتی ویژه رانندگان تاکسی شامل لاستیک، روغن و روکش صندلی در سال جاری اجرا شده و معافیت از پرداخت هزینه های خدمات مثل حق عضویت سالانه و تمدید پروانه فعالیت برای هشت هزار راننده تاکسی پلاک زرد «ت» سال آینده در قالب بسته حمایتی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن طرح جامع آموزش گردشگری در شهر از طریق سازمان تاکسیرانی در سال آینده انجام خواهد شد، افزود: اجرایی کردن طرح‌های متنوع در سازمان تاکسیرانی از جمله کیف پول الکترونیکی از مواردی است که در برنامه‌های سال ۹۸ پیش بینی شده است.

تصویب بودجه ۹۸ در روز ۲۸ بهمن ۹۷

زندآور با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان بودجه ۹۸ را  اول بهمن ماه سال جاری تقدیم شورای شهر کرده است، اظهارکرد: شورای شهر پس از بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری در کمیسیون‌های مختلف، روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه بودجه شهرداری اصفهان به میزان چهارهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان را تصویب و برای اجرا در اختیار شهرداری اصفهان قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری اصفهان درصد قابل توجهی از بودجه ۹۷ را از طریق اوراق مشارکت یا مردمی وصول کرده، بودجه ۹۸ روند افزایشی به خود گرفته و بیشتر مسائل حمل ونقل و مترو مورد توجه مدیریت شهری و شهرداری قرار گرفته زیرا در صدد هستیم ضمن توجه به پروژه‌های عمرانی، برای کاهش آلاینده‌ها در شهر گام‌های موثری برداریم.

کد خبر 367518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.