اقتصاد اصفهان باید از وین الگو بگیرد

یک فعال اقتصادی گفت: وین شباهت زیادی به اصفهان ما دارد، این شهر در کشور اتریش صنعت مناسب و اقتصاد پویایی ندارد اما در بخش صنعت توریسم غوغا کرده و به طور کامل وقف صنعت گردشگری شده است، جوانان باید در این زمینه تحقیق و پژوهش کنند که چگونه شبیه وین شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدامین حاج کاظمیان عصر سه شنبه – ۲۳ بهمن ماه- در برنامه "پویش ملی صادرات"، اظهار کرد: باید بررسی کنیم که چه تفکری در آلمان و ژاپن موجب شد که پس از جنگ جهانی به این قدرت مهم اقتصادی دست پیدا کنند، آنها به تنها نکته مهمی که بیش از هر چیز توجه کردند این بود که تولید باید بر اساس نیاز پنج قاره انجام گیرد، رسالت ما در پویش ملی صادرات همین است که اتفاق بزرگی بوجود بیاریم که ارزآروی کشور را افزایش دهیم.

صادرکننده نمونه و ممتاز ملی گفت: در سال ۹۷ قانون های برای صادرات گذاشتند و چالش اصلی اقتصادی کشور ما در سال ۹۷ نرخ ارز و نحوه ارز آوری مناسب بود، در سال دیگر نیز چالش اصلی ما اشتغال و تامین نیازهای اساسی مردم است، دولت باید دغدغه اصلی مردم را بداند و به آن توجه مناسبی کند.

وی افزود: اگر چالش‌ها بیشتر شده است و دنیا کمتر ما را قبول دارد به این معناست که ظرفیت های اقتصادی ایران در کشور ها کمتر شده اما ناامیدی جایی ندارد زیرا بازارها هنوز تمام نشده و هنوز همه راه‌ها بسته نشده است، همچنان خریدارانی به دنبال محصولات ایرانی هستند و البته نکته مهم این است که دیگر به تنهایی قادر نیستیم فعالیت صادراتی و اقتصادی انجام دهیم.

حاج کاظمیان خاطرنشان کرد: ما باید در مسائل اقتصادی به دولت مشاوره بدیم و کمک کنیم تا بتوانیم از این بحران اقتصادی خارج شویم.

وی افزود: آنچه که جوامع را حفظ می کند، ثروت است، باید برای خریداران داخلی و خارجی ارزش قائل باشیم و هر چه دامنه خریداران ما بیشتر باشد دامنه خلق ارزش ما می تواند بیشتر شود و مطمئنا از این طریق به ثروت بیشتری نیز دسترسی پیدا خواهیم کرد.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: کارآفرینی با هدف صادرات بسیار مناسب و ارزش ملی است (تولید و صادرات در کلاس جهانی و در نظر گرفتن جامعه آماری جهانی) که می تواند کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد، کارآفرینی های صادرات محور در دنیا نیز طرافداران زیادی دارد.

حاج کاظمیان تاکید کرد: وقتی صحبت از صادارت می کنیم منظور صادرات منصفانه است، صادر کردن نیازهای اساسی کشور که هنر نیست. صادرات به معنای فروش جهانی محصولاتی است که نیاز بازار های داخلی نیست.

کد خبر 367473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.