تبعیض دوباره تلویزیون در قبال ذوب‌آهن

عدم پخش مستقیم بازی ذوب‌آهن و الکویت کویت از طریق شبکه‌های سراسری سیما نشان می‌دهد که تلویزیون همچنان رویکرد قبلی خودش در قبال نماینده فوتبال اصفهان را حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا کمتر از پنج ساعت تا آغاز بازی حساس ذوب‌آهن ایران و الکویت کویت در مرحله اول پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۹ زمان باقی است و ذوب‌آهن به عنوان یکی از چهار نماینده ایرانی حاضر در این مسابقات فرصت دارد تا با کسب برتری در مقابل حریف کویتی خودش یک گام دیگر به مرحله گروهی این رقابت‌ها نزدیک شود.

ذوب‌آهنی‌ها با وجود اینکه در رقابت‌های لیگ برتر شرایط خوبی ندارند تیمی با تجربه در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند و حتی در سال ۲۰۱۰ هم به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کردند. نماینده اصفهانی فوتبال کشورمان در این چند سال اخیر به صورت یک در میان در مسابقات آسیایی حاضر بوده و حتی در فصل قبل هم با شکست آیزاول هند در مرحله پلی‌آف توانست خودش را به مرحله گروهی برساند. البته ذوب‌آهن تنها نماینده ایرانی حاضر در مرحله پلی‌آف نیست و تیم سایپا به عنوان تیم چهارم فصل قبلی لیگ باید با حریف هندی خودش یعنی پنجاب دیدار کند.

اما نکته قابل توجهی که در مورد دو بازی امروز نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌توان ذکر کرد مربوط به تبعیضی است که صداوسیما در رابطه با پخش مستقیم بازی‌های این دو تیم اجرا کرده است. در حالیکه ذوب‌آهن نسبت به سایپا تیم پرتماشاگرتری است و با توجه به نام حریف خودش بازی حساس‌تری هم در این مرحله برگزار می‌کند خبری از پخش مستقیم بازی ذوب‌آهن از شبکه‌های سراسری نیست و ذوب‌آهن به عنوان نماینده ایران فقط در قاب تلویزیونی بینندگان شبکه استانی اصفهان قرار خواهد گرفت. اما بر اساس برنامه اعلامی صداوسیما بازی سایپا در مقابل پنجاب هندوستان از ساعت ۱۷:۱۰ بر روی آنتن شبکه ورزش قرار می‌گیرد و بینندگان تلویزیونی در سراسر ایران می‌توانند از طریق گیرنده‌های دیجیتال این بازی را تماشا کنند.

اما برای طرفداران فوتبال در اصفهان این سوال ایجاد شده که چرا ذوب‌آهن به عنوان نماینده ایران جایی در پخش زنده تلویزیونی از شبکه‌های سراسری ندارد و با وجود فاصله حدودا دو ساعته از شروع بازی سایپا تا شروع بازی ذوب‌آهن می‌شد با برنامه‌ریزی مناسب‌تر بازی ذوب‌آهن در مقابل حریف کویتی خودش را در سراسر ایران بر روی آنتن پخش مستقیم برد.

همین چند ماه قبل و بعد از قرعه‌کشی مرحله گروهی و پلی‌آف مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود که زیرنویس جهت دار شبکه خبر و عدم استفاده از پسوند ایران برای ذوب‌آهن جنجال ‌ساز شد و واکنش مدیریت این باشگاه و هواداران اصفهانی را به دنبال داشت و حتی برای یک مسابقه دوربین‌های تلویزیونی امکان حضور در استادیوم را پیدا نکردند تا در نهایت بنا بر گفته سعید آذری این جنجال با معذرت خواهی مدیران صداوسیما به پایان رسید. اما به نظر می‌رسد که سیاست یک و بام و دو هوای صداوسیما در قبال برخورد با تیم‌های شهرستانی و به خصوص اصفهانی‌ها همچنان ادامه دارد و در روزی که ذوبآهن به حمایت همه جانبه احتیاج دارد سبزهای فوتبال اصفهان باید به تنهایی و با کمک هواداران اصفهانی از پس حریف کویتی خودشان بربیایند تا شاید در مرحله گروهی صداوسیما بتواند در قالب تبلیغات تلویزیونی قبل و وسط بازی درآمدهای گاهی میلیاردی به جیب بزند.

کد خبر 367449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.