سهم درآمد پایدار شهرداری مشهد به ۴۵ درصد می‌رسد

عضو هیئت‌ رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سهم درآمد پایدار در بودجه شهرداری مشهد تا سال ۱۴۰۰ از ۳۰ درصد فعلی به ۴۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، محمدحسین ودیعی درباره درآمدهای پایدار اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه که شعار می‌دهیم که مدیریت یکپارچه شهری باید محقق شود ولی شوراهای شهر در بسیاری از موارد مدیریت شهر مسئولیت دارند اما اختیاری ندارند.

وی با بیان اینکه درآمدهای پایدار یکی از معضلات مدیریت شهری است، افزود: درآمدهای پایدار در بسیاری از کشورها از چند منبع برای شهرداری‌ها تأمین می‌شود اما در کشور ما اگر عوارضی در شورای شهر به تصویب برسد که در همه جای جهان آن را از شهروندان دریافت می‌کنند، توسط نهادهای فرادستی رد می‌شود.

ودیعی اضافه کرد: بخشی از درآمدهای پایدار از محل سرمایه‌گذاری‌ها، دارایی‌ها، املاک و مستقلات شهرداری تأمین می‌شود که متاسفانه در این زمینه نیز با مشکل مواجه هستیم.

عضو هیئت‌رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حال حاضر سهم درآمدهای پایدار شهرداری مشهد حدود ۳۰ درصد است که بر اساس برنامه عملیاتی میان مدت این شهرداری، قرار است این رقم تا سال ۱۴۰۰ به ۴۵ درصد برسد.

کد خبر 367445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.