با مصرف این روغن شپش سر را از بین ببرید

مصرف روغن اکالیپتوس یک شیوه موثر برای تغذیه فولیکول‌های مو، رهایی از خارش سر و شپش سر و مؤثر برای حجیم کردن موهاست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکالیپتوس یکی از گیاهان دارویی است که خواص بسیاری برای سلامت انسان دارد. برگ‌های این گیاه خاصیت خلط آور دارد و سموم و باکتری‌های مضر را از بدن خارج می‌کند. همچنین این برگ‌های جادویی یک درمان مفید برای درمان سرماخوردگی محسوب می‌شود. اما موضوع جالب اینکه روغن اوکالیپتوس که از برگ‌های تازه این درخت استخراج می‌شود، نیز مزایای بسیاری دارد. این روغن، فولیکول‌های مو را از ریشه تغذیه می‌کند و باعث می‌شود موها حجم ببیشتری پیدا کنند و  نرم تر شوند.

با مصرف این روغن شپش سر خود را از بین ببرید

استفاده از اسانس روغن اکالیپتوس شیوه‌ای ارگانیک برای از بین بردن مشکلاتی مانند خارش پوست سر یا شوره سر  محسوب می‌شود. از دیگر مزایای این روغن می‌توان به خواص ضد باکتری آن برای از بین بردن شپش سر اشاره کرد. افراد برای رهایی از این مشکل می‌توانند چند قطره از اسانس اکالیپتوس را در شامپو مخلوط کنند و پوست سر خود را به خوبی با آن بشویند. انجام این کار یک شیوه آسان برای از بین بردن شپش سر است. همچنین مبتلایان می توانند چند قطره از این روغن را به آب حمام اضافه کنند و موی سر خود را با آن شستشو دهند.

با روغن اکالیپتوس، دردهای عضلانی خود را درمان کنید

روغن اکالیپتوس ضد درد، ضد ویروس، ضد باکتری و ضد عفونی کننده است و از زمان‌های قدیم یک درمان خانگی برای احتقان قفسه سینه محسوب می‌شود. همچنین این روغن می تواند به کاهش دردهای عضلانی، کاهش سردرد، بهبود جای گزیدگی حشرات، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین تسکین سرفه کمک کند. برای این کار توصیه می‌شود افراد در یک دستگاه بخور ترکیبی از این روغن و روغن نعناع بریزند و بخار آن را استنشاق کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند دو تا سه قطره روغن اکالیپتوس را به قفسه سینه و پشت گردن خود بمالند. جالب است بدانید که این روغن با نفس بدبو و کرم خوردگی دندان نیز مبارزه می‌کند. برای نیل بدین مقصود افرادی که دچار کرم خوردگی دندان هستند، می‌توانند یک تا دو قطره اکالیپتوس را به آب اضافه کنند و مانند دهانشویه آن را غرغره کنند و پس از غرغره کردن آن را بیرون بریزند.

کد خبر 367379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.