آیا خوردن صبحانه به کاهش وزن افراد کمک می‌کند؟

یافته‌های جدید محققان دانشگاه "موناش" استرالیا نشان می‌دهد، هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که خوردن صبحانه یک راهکار خوب برای کاهش وزن افراد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان استرالیایی نشان می‌دهد که هیچ گونه شواهدی مبتنی بر اینکه خوردن نخستین وعده غذایی در روز به کاهش وزن افراد کمک کند، وجود ندارد. بسیاری افراد در سراسر جهان به صبحانه به عنوان بهترین وعده غذایی روز نگاه می‌کنند و ممکن است مواد غذایی مختلفی نظیر تخم مرغ، گوشت و حتی نان شیرینی را برای صرف صبحانه انتخاب کنند.

خوردن صبحانه برای فراهم کردن مواد غذایی و انرژی مورد نیاز بدن در آغاز روز لازم است و نقش مهمی در سلامت افراد بازی می‌کند. همچنین صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی محسوب می شود و افرادی که این وعده را در برنامه روزانه خود می‌گنجانند از سلامت بیشتری در طول زندگی برخوردار هستند. خوردن صبحانه نقش مهمی نیز در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلب و عروق ایفا می‌کند.

اما بررسی‌های جدید محققان استرالیایی نشان می‌دهد که هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که خوردن صبحانه یک راهکار خوب برای کاهش وزن است و یا بالعکس نخوردن این وعده غذایی تاثیر منفی بر این کنترل وزن افراد دارد. نتایج بررسی‌های پیشین محققان ژاپنی نشان می‌دهد که نخوردن صبحانه با چاقی افراد ارتباط زیادی دارد.

اما باید خاطر نشان کرد که محققان نوع مواد غذایی که افراد هنگام صبحانه صرف می‌کردند را مورد ارزیابی قرار ندادند. همچنین انتخاب مواد غذایی و سبک زندگی افراد نقش مهمی در کنترل وزن آن‌ها دارد. محققان دانشگاه "موناش" در ملبورن استرالیا، ارتباط میان خوردن صبحانه و تغییر وزن افراد را اندکی موشکافانه تر بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد هیچ مدرکی برای اثبات اینکه صبحانه خوردن از زیاده‌خوری افراد در طول روز جلوگیری می‌کند وجود ندارد و اینکه خوردن صبحانه باعث نمی‌شود افراد در طول روز احساس گرسنگی بیشتری کنند. به گفته محققان از آنجا که سوخت و ساز بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است تاثیر خوردن یا نخوردن صبحانه در بدن افراد مختلف، متفاوت است.

کد خبر 367377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.