ایران برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان کمک کند

رییس جمهوری لبنان در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از کمک های ایران به لبنان در همه زمینه ها قدردانی کرد و خواستار ایفای نقش ایران و کمک به بازگشت پناهجویان سوری از لبنان به کشورشان شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفتر دیپلماسی و ارتباطات رسانه ای وزارت امور خارجه، ژنرال «میشل عون» و محمد جواد ظریف در این دیدار که هیات همراه ظریف و محمد جلال فیروزنیا سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز در آن حضور داشتند، در باره تحولات کنونی منطقه و لبنان و موضع تهران در قبال این تحولات گفت وگو کردند.

ژنرال عون دراین دیدار که در«بعبدا»، کاخ ریاست جمهوری لبنان برگزار شد، با اشاره به روابط دوستانه بین لبنان و ایران و تبریک به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ظریف خواست تا سلام او را به «حسن روحانی»، رییس جمهوری اسلامی ایران برساند.

وی اظهار کرد: معضل پناهجویان سوری در لبنان نیازمند راه حلی ضروری است و آن بازگشت آنها به مناطق باثبات در سوریه است. رییس جمهوری لبنان پیامدهای حضور پناهجویان سوری بر اوضاع اقتصادی، امنیتی و اجتماعی کشور متبوعش را بزرگ خواند و گفت که ایران می تواند برای کمک به بازگشت این پناهجویان ایفای نقش کند.

ژنرال عون افزود: دولت جدید لبنان برای پرونده پناهجویان سوری اهمیتی خاص قائل است و با تعیین وزیر، پیگیری این پرونده را بزودی آغاز می کند.

بعداز بحران و تحمیل جنگ به سوریه توسط برخی قدرت های بین المللی وهمدستان منطقه ای آنها با استفاده از تروریست های وهابی و تکفیری، شماری از شهروندان سوری مجبور شدند به کشورهای همجوار مانند لبنان بروند. مقامات لبنانی تعداد پناهجویان سوری را بیش از یک میلیون نفر در این کشور اعلام کرده اند.

 دعوت از ژنرال عون برای سفر به تهران

 وزیر امور خارجه ایران نیز ضمن ارائه پیام شفاهی روحانی به همتای وی که متضمن سلام و آرزوی موفقیت ژنرال عون در رهبری لبنانی ها است، بار دیگر از رییس جمهوری لبنان برای سفر به تهران دعوت کرد. وی تاکید کرد که روابط لبنان و ایران تامین کننده منافع دو کشور و دو ملت است. ظریف تأکید کرد که حکمت و درایت ژنرال عون که منجر به تشکیل دولت جدید لبنان شد، ستودنی است.

کد خبر 367372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.