همدلی انقلابی را تکرار کنیم

معاون اول رییس جمهوری گفت: ملت ایران در شرایط دشوار جنگ تحمیلی و سال های آغازین پیروزی انقلاب، معنای ملت بودن را به دنیا نشان داد و امروز نیز با اتکا به ملت ایران، قادر هستیم از همه دشواری های فراروی کشور عبور و همدلی انقلابی را تکرار کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری امروز دوشنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شهر شیراز با بیان این که انقلاب اسلامی مانند ایران، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است، به سال های نخست انقلاب اشاره کرد و گفت: به یاد بیاوریم روزهایی که در کنار هم بودیم و دوباره آن روزها را تکرار کنیم؛ امروز به همان همدلی و همزبانی نیاز داریم.

این عضو هیات دولت گفت: دشمن به دنبال چند دستگی ، ایجاد یاس و ناامیدی و بی اعتمادی است، ما نیاز به وحدت و انسجام و گفت و گو داریم.

وی با بیان این که درس های زیادی از انقلاب آموختیم، گفت: انقلاب اسلامی سرمایه مهم ما برای گذر از مشکلات است و امروز با تقویت روح همبستگی، مشارکت عمومی و امید به آینده قادر هستیم که بر مشکلاتی که دشمنان پیش روی ملت ایران گذاشته اند فائق آییم.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: انقلاب اسلامی مثل ایران، اسلام، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است و باید بگذاریم همه به انقلاب دلبسته باشند. هیچ گروهی نمی تواند انقلاب را به نام خود مصادره کند و انقلاب متعلق و متکی به همه ایرانیان در سراسر کشور است.

در ادامه به فرایند شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی از معدود انقلاب هایی بود که به سرعت به نظام خودش رسید و امام خمینی در کمتر از ۵۰ روز، با رای مردم نظام اسلامی را در کشور مستقر کرد و در کمتر از یکسال، قانون اساسی کشور تدوین شد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: این موضوع پیامی دارد و آن این که انقلاب اسلامی، خواسته ها و آرمان ها خود را از طریق قانون پیگیری می کند و قانونگرایی و حرکت بر مدار قانون در این انقلاب اصل است.

پیام حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

جهانگیری درادامه با اشاره به حضور گسترده مردم شیراز در هوای بارانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن همگام با مردم دیگر شهرهای کشور گفت: مردم ایران در شرایط نامناسب آب و هوایی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند تا از رهبری و نظام اسلامی حمایت کنند و به مقام های آمریکا پیام دهند که از صحنه رویارویی با این ملت بزرگ خارج شوند.

وی افزود: مردم ایران به درخواست رهبر عزیزشان در صحنه حضور پیدا کردند تا این پیام را منتقل کنند که پای دفاع از نظام اسلامی ایستاده ایم و آماده ایم تا آینده روشن برای کشور رقم بزنیم. حضور مردم در شرایطی که با مشکلات معیشتی و سختی هایی مانند بیکاری روبرو هستند نشان داد که شرایط سخت داریم، اما بن بست نداریم و با اتکا به نیروی لایزال الهی و تدبیر رهبری و مسئولان و حمایت مردم از این مشکلات عبور می کنیم.

جهانگیری با اشاره به برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید برای گذر از مشکلات فراروی کشور گفت: در این راستا، برنامه داریم تا هم معیشت مردم و هم اقتصاد کشور را سامان دهیم و در این عرصه، دست نیاز به سوی نخبگان، صاحب نظران و دلسوزان نظام دراز می کنیم تا از این دوره دشوار عبور کنیم.

آمریکایی ها دروغ می گویند
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اعلام مقام های دولت آمریکا مبنی بر آغاز جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران گفت: افرادی که بزرگترین ترورهای تاریخ را در ایران انجام دادند و ۱۷ هزار نفر از جمله رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس قوه قضاییه و نمایندگان مردم در مجلس را به شهادت رساندند، امروز در حال فعالیت به عنوان مشاور کاخ سفید هستند.

جهانگیری، اعلام برخی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این که ایران تخلفی در موضوع هسته ای نداشته است را یادآور شد و گفت: رئیس جمهوری آمریکا با بی اعتنایی به این گزارش ها، به گزارش این سازمان تروریستی (گروهک تروریستی منافقین) استناد می کند که ایران تخلف کرده است.

وی خطاب به مسئولان کاخ سفید گفت: از یک گروه تروریستی حمایت می کنید و به ملت قهرمان ایران تهمت تروریست می زنید؟ جنگ را شما به ملت ایران تحمیل کردید و امروز جنگ اقتصادی.

وی ادامه داد: آمریکایی ها دروغ می گویند که هدف آنها از تحریم های خصمانه، نظام و دولت ایران است، آنها درکتاب هنر تحریم نوشته اند ما باید از دستیابی ملت ایران به نیازهای اصلی خود ممانعت کنیم تا شورش شود.

جهانگیری با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: همراه با ملت ایران، این پیام را به آمریکایی ها می دهیم که دولت و ملت و مسئولان ایران ایستاده اند که تحریم های آمریکا را به شکست بنشانند. این هدف، شدنی است؛ اهل گزافه گویی نیستم، آنچه به لحاظ اجرایی ممکن است را اعلام می کنم.

معاون اول رئیس جمهوری از محقق نشدن برنامه های آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران به عنوان یکی از نمونه های شکست سیاست های این کشور یاد کرد.

وی در ادامه محدودیت های ناشی از واردات دارو به ایران در پی سیاست های خصمانه آمریکا را یادآور شد و گفت: امروز با افتخار ۹۶ درصد داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می کنیم و با اتکا به ظرفیت های موجود در ایران می توانیم از شرایط فرارو عبور کنیم.

انقلابی تاریخی که در تاریخ متوقف نمانده است

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود از چهل سالگی به عنوان نماد کمال، پختگی، عقلانیت و تدبیریاد کرد و گفت: انقلاب در زمانی به وقوع پیوست که دنیا متحیر بود که آیا نام خدا و دین را در قرن بیستم می توان مطرح کرد و از این رو، انقلاب اسلامی با ویژگی های ممتاز خود، پدیده بزرگ دوران نام گرفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی که با همت نخبگان و متفکران و دانش مندان و علما و با متن توده مردم بپا خاست و حماسه آفرید، انقلابی تاریخی است ولی در تاریخ (متوقف) نمانده است؛ انقلابی است نه محصور در دیروز ، بلکه برای امروز و فردا.

جهانگیری با بیان این که انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل های ایران است، گفت: امروز جوانان و دختران و پسران این سرزمین همان دلبستگی به نظام اسلامی دارند که همان مردان و زنانی که این انقلاب را به پیروزی رساندند. انقلاب راه تازه ای فراروی ملت و جهان گشود، نسلی نو و جامعه ای نو بنا نهاد و امام عزیز ما با همراه یاران فداکار خود، انقلابی بنا نهاد که بر آرای ملت شکل گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: امام خمینی نه تنها رهبر تاریخ ساز انقلاب بود، بلکه معمار ایران نو بود که مبتنی بر آرای مردم شکل گرفت و امروز رهبر معظم انقلاب همان راه و آرمان و اهداف را با صدای رسا اعلام می کند.

مهمترین دستاورد انقلاب

جهانگیری در ادامه با بیان این که ملت ایران در پیشبرد انقلاب اسلامی به دنبال آزادی، استقلال، پیشرفت و توسعه بود، گفت: مهمترین دستاورد انقلاب تحقق این اهداف بود که مردم کشور بیش از صد سال برای این آرمان ها تلاش کردند و انقلاب به این خواسته های ملت جامه عمل پوشاند.

وی گفت: آزادی در ۴۰ سال گذشته روز به روز تکامل یافته است و مردم اراده خود را حاکم کرده اند و امروز اراده مردم بر کشور حاکم است. امروز استقلال ایران کامل است و در هیچ تصمیمی از هیچ کشوری دستور نمی گیرد و مستقلانه به اتخاذ موضع در قبال تحولات بین المللی می پردازد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تلاش های خصمانه مسئولان آمریکا علیه ملت ایران در چهار دهه گذشته گفت: آمریکا از این که ایران نیرومند و قدرتمند در منطقه حساس خاورمیانه به الگویی برای استقلال و آزادی تبدیل شده است رنج می برد. امنیت و ثبات ایران اسلامی مثال زدنی است و نظیر آن در منطقه وجود ندارد که این وضعیت بیانگر اقتدار ایران و نظام اسلامی است.

وی افزود: رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که این کشور هزاران میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده است، امروز مردم ما به خوبی می توانند قضاوت کنند که ایران که هزینه مادی در این عرصه نداشته است، در عراق جلوتر است یا آمریکا؟
این عضو هیات دولت با اشاره به سفرهای شبانه و مخفیانه رئیس جمهوری آمریکا به کشورهای منطقه گفت: امروز مسئولان جمهوری اسلامی با افتخار به این کشورها می روند و از سوی دولت های عراق، سوریه و افغانستان و ... مورد استقبال قرار می گیردند و کمترین ناامنی را در زمان حضور در این کشورها احساس نمی کنند.

تداوم تلاش برای تحقق عدالت

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، از عدالت به عنوان یکی از بزرگترین خواسته های ملت ایران و یکی از دستاوردهای نظام یاد کرد و گفت: هرچند تلاش زیادی در این مسیر داشته ایم اما راه نرفته زیادی نیز فراروی خود داریم و تا تحقق کامل عدالت و رفع محرومیت از روستاها از پا نخواهیم نشست.
جهانگیری در ادامه با اشاره به مطالبه رهبری در ۲۰ سال گذشته در زمینه حرکت علمی در کشور گفت: دستاوردهای ایران اسلامی در عرصه علمی مثال زدنی است و دانشگاه ها و استادان ایرانی در جمع برترین های دنیا قرار دارند. در کشور و به عنوان نمونه در شیراز، عمل های جراحی انجام می شود که تنها در کشورهای پیشرفته جهان صورت می گیرد.

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای من افتخار است که در سالروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهمان مردم با فرهنگ و میهمان نواز شیراز هستم.

کد خبر 367341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.