هوای خوش پیروزی در جشن چهل سالگی انقلاب

در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سند افتخار و برگ زرین دیگری بر کتاب قطور پر افتخار ایران زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از دقایق آغازین صبح امروز شاهد حضور فوج فوج مردم در میدان امام (ره) اصفهان هستیم، گرچه ساعت ۹ و نیم صبح شروع می‌شود، اما مردم ساعتی زودتر خود را به میدان رسانده اند.

هوای مطبوع صبحگاهی و آسمان ابری نوید دهنده روزی خوب در اصفهان است و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در خیابان‌های منتهی به میدان امام خمینی(ره) در روز دمیدن خورشید استقلال و آزادی شور و هیجان روز دمیدن خورشید استقلال و آزادی را صد چندان کرده است؛ چند ایستگاه صلواتی دایر شده و با نوشیدنی‌های گرم از مردم انقلابی پذیرایی می‌کند.

حضور اقشار مختلف مردم نشان دهنده وحدت ملی است، زیرا اختلاف سلیقه‌ها رنگ باخته و همه دوشادوش یکدیگر پا در مسیر حماسه و شکوه گذاشته‌اند؛ در خیابان سپاه ایستگاه پایش سلامت دایر شده و مشغول ارایه خدمت به مردم انقلابی هستند.

گروهی از ورزشکاران باستانی‌کار در مقابل جایگاه مشغول هنرنمایی هستند، گروه‌های سرود دانش‌آموزی در حال تمرین برای اجرای برنامه هستند.

مردم آمده‌اند تا بگویند اگر دشمنان باز هم فشارهای اقتصادی را بیشتر کنند باز هم پشت رهبری و انقلاب را خالی نمی‌گذارند، امروز انبوه جمعیت با سردادن شعارهای «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «الله اکبر» و پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده «ما تا آخر ایستاده‌ایم»، «من انقلابی‌ام» با صلابت و استوار به سمت میدان امام‌خمینی می‌روند.

در روز عید انقلاب، روز تپش قلب‌هایی که به عشق سربلندی ایران می‌تپد؛ خیابان سپاه مملو از جمعیت شده است، مردم مشکلات را نادیده گرفتند و بیعت دوباره‌ای با رهبری بستند و برای پایداری انقلاب، حضوری پر شکوه دارند تا مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند.

مرد ویلچیر نشینی پلاکاردی در دست دارد که روی آن نوشته شده «به کوری چشم امریکا، انقلاب ما ۴۰ ساله شد»؛ او می‌گوید: «از نسل شهید باکری‌ها و شهید همت‌ها هستم، آمده‌ام تا بگویم ۴۰ سال از انقلاب گذشته و حالا کمترین اتفاقی که برای ما افتاده تحریم است، وقتی به یاد دوران جنگ همراه با تحریم‌ها و ترورها می‌افتیم، می‌بینیم این تهدیداتِ پوچ، هیچ است؛ اگر مسئولان کم‌کاری می‌کنند، ربطی به نظام ندارد، در روز ۲۲ بهمن وقتی برای اختلاف‌نظر نیست، زیرا فقط اتحاد می‌تواند یاوه‌گویی‌های امریکا را بی‌اثر کند».

زن جوانی که فرزند خردسال خود را در آغوش گرفته و در راهپیمایی امروز حضور پیدا کرده است، اظهار می‌کند: «ما برای دولت نیامدیم، برای انقلاب آمدیم تا خون شهدا را پایمال نکنیم و امریکا باید بداند که ما تا آخرین لحظه عمرمان از این نظام و رهبرمان حمایت می‌کنیم».

جوان ۲۷ ساله دیگری که همراه با دو نفر از همکلاسی‌هایش در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده، تاکید می‌کند: «نسل انقلاب نیستیم، اما آمده‌ایم به کوری چشم امریکا و اسرائیل، آمده‌ایم تا دِینی که به شهدای کشور داریم را ادا کنیم».

امروز خورشید انقلاب از مشرق قلب‌ها طلوع کرده و اتحاد ایرانیان را به رخ جهانیان می‌کشد؛ مردم دیشب صدای الله اکبر خود را به گوش جهانیان رساندند.

آری... امروز در ۲۲ بهمن ۹۷ روز بزرگی است که بر تارک تاریخی این سرزمین چهل سالگی انقلاب کبیر را به تماشا نشسته‌ایم و زیباترین قابی که امروز به تصویر کشیده شده، حضور خانواده‌هایی است که به همراه پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و فرزاندان خردسال خود پا در مسیر اتحاد گذاشته‌اند.

گزارش از: راضیه کشاورز- خبرنگار ایمنا

کد خبر 367330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.