موج جدید کلاهبرداری‌های اینترنتی با ارسال پیامک به بهانه قطع یارانه

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در روزهای اخیر پیامک‌هایی مبنی بر قطع یارانه از وبسایت‌های جعلی برای شهروندان ارسال شده که این امر مراقبت بیشتر شهروندان را می‌طلبد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روزهای گذشته پیامک‌هایی برای شهروندان ارسال شده است مبنی بر اینکه یارانه آنها قطع شده و باید مجددا برای ثبت نام وارد لینک مورد نظر شوند و با پرداخت دو هزار تومان حق ثبت نام دوباره ثبت نام کنند.

وی با اشاره به ترغیب این وبسایت جعلی برای ورود شهروندان به لینکی خاص، افزود: به شهروندان اعلام می‌کنند که با استفاده از این لینک، ثبت‌نام کنند این در حالی است که وبسایت، درگاه پرداخت الکترونیکی و پنل پیامکی همگی جعلی هستند.

رییس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه در این درگاه الکترونیکی تمام اطلاعات کارت بانکی شهروندان سرقت می‌شود، تصریح کرد: بعد از ثبت‌نام شهروندان برداشت غیرمجاز از حساب‌های آنها صورت می‌گیرد که کاربران باید هشیار باشند و از نظر امنیتی درگاه پرداخت الکترونیک را همیشه چک کنند و وارد درگاه‌های جعلی نشوند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه این پیامک کذب و شایعه است، اظهار کرد: این موضوع یک ترفند و فریب برای سرقت اطلاعات شهروندان است که در استان اقدامات اولیه برای مسدودسازی آن انجام شد اما احتمال دارد مجددا با موضوعات دیگری اعم از بیمه سلامت یا دیگر موضوعات این مسئله تکرار شود که لازم است مردم هشیار باشند.

وی در خصوص چگونگی شناسایی درگاه‌های جعلی توسط مردم گفت: در حال حاضر دامنه وبسایت‌های جعلی com. و یا موارد دیگر است؛ اکثر درگاه‌ها یا وبسایت‌های تحت مدیریت معتبر از پروتکل امن رمزگذاری https استفاده می‌کنند در حالی که این موضوع در خصوص سایت‌های جعلی صادق نیست و  پروتکل آن‌ها http است که امن نیست؛ کاربران هم‌چنین می‌توانند با کلیک روی نماد اعتماد الکترونیک و گواهی SSL آن دامنه متوجه جعلی‌ بودن آن شوند.

رییس پلیس فتای استان در خصوص اقدامات انجام شده در روزهای اخیر گفت: پنل و وبسایت مربوطه را مسدود کردیم و امکان فعالیت این کلاه‌برداران در استان وجود ندارد اما امکان اینکه از یک پنل یا وب گاه دیگر شروع به فعالیت کنند وجود دارد و لازم است شهروندان موارد مشابه را  بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 367318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.