۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
تولید ۷۰۰ تن آبزی در گلپایگان

گلپایگان- مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: گیاهان دارویی از جمله گیاهان کم آب به شمار می‌آیند که کشاورزان با کشت آن در اراضی کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد اقتصادی میزان مصرف آب را به نصف می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حیدرعلی گل‌محمدی امروز( یکشنبه) در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها و نوسانات، اما بیش از ۹۰ درصد منبع غذایی در داخل کشور تأمین می‌شود که پویایی بخش کشاورزی را نشان می‌دهد.

وی گفت: براساس ارزیابی در تولید محصول سالم و با کیفیت ۵۰ نفر نمونه بخش کشاورزی برای تجلیل انتخاب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به بازارهای جهانی برای صادرات ورود پیدا کنیم باید محصول سالم و با کیفیت تولید کنیم.

وی با اشاره به این‌که در زمینه برداشت زعفران رتبه خوبی داریم، گفت: گیاهان دارویی از جمله گیاهان کم آب به شمار می‌آیند که کشاورزان با کشت آن در اراضی کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد اقتصادی میزان مصرف آب را به نصف می‌رساند.

گل‌محمدی تصریح کرد: کشت گل‌محمدی در برخی روستاهای شهرستان زمین بیابانی را به گلستان تبدیل کرده است، در سال جاری با اجرای آبیاری نوین در مزارع کاهش میزان مصرف آب را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در بخش پرورش و تولید دام و طیور و آبزیان حرفی برای گفتن داریم، پرورش آبزیان از سال ۷۷ در شهرستان آغاز شده است تاجایی که امسال ۷۰۰ تن آبزی تولید شده که امنیت غذایی را به همراه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: پرورش ماهی خاویار در شهرستان آغاز شده است و تا دو سال آینده در گلپایگان ماهی خاویار تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که بالغ بر ۴۵ تن تخم مرغ در شهرستان تولید می‌شود، افزود: کشت گیاهان گلخانه‌ای از سیاست وزارت جهاد کشاورزی است، ایجاد هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

گل‌محمدی با بیان این‌که در هفت هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان علوفه کشت می‌شود، گفت: تولید محصولات در شرکت سهامی زراعی گلپایگان از میانگین تولید شهرستان ۳۰ درصد بالاتر است.

مرز بین دولت نظام ایران  یکی است

در ادامه حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان اظهار کرد: کمیته محرومیت زدایی شهرستان با اجرای برنامه‌های متنوع در دهه فجر امسال به عنوان کمیته نمونه در سطح شهرستان انتخاب شده است.

وی گفت: با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان در کشور شاهد مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی هستیم، اما با همدلی و همفکری یکدیگر خودمان را باید تثبیت کنیم زیرا مرز بین دولت نظام ایران یکی است.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد: برخی تصور غلط دارند نمی‌دانند اگر  دولت آسیب ببیند نظام آسیب می‌بیند، آمریکا خود ایران را هدف قرار داده است، باید بدانیم دولت از نظام است.

کد خبر 367274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.