ضرورت توجه به " ایمنی" برای مقابله با حوادث احتمالی خط دو مترو

نشست بررسی حادثه برخورد دستگاه حفار با لوله گاز در ایستگاه عاشق اصفهانی با حضور مسئولان ایمنی و مدیران پروژه‌های خط دو قطار شهری برگزار شد.

به گزارش ایمنا، مدیر اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت در پروژه مترو یک کار عمرانی و شهری است، ضرورت دارد جلسات بررسی حوادث با حضور عوامل آن برگزار و با این رویکرد از حوادث احتمالی آینده جلوگیری شود.

سیدمحسن واعظی‌فر با بیان اینکه تلاش بر این است که در خط دو حوادث به حداقل ممکن برسد تا کمترین آسیب‌ها را شاهد باشیم، افزود: با توجه به فعالیت‌های زیرزمینی و شهری مترو باید دقت بیشتری در روند اجرایی پروژه‌ها انجام و مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا از بروز اتفاقات جلوگیری شود.

وی ادامه داد: خط دو مترو اصفهان در حال حاضر فعالیت اجرایی خود را در بخش سازه نگهبانِ چند ایستگاه آغاز کرده و کارکنان باید بیشتر تلاش کنند تا کمترین حوادث در روند کار را شاهد باشیم؛ البته در این زمینه نقش مدیریت ایمنی HSE و پدافند غیرعامل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در تمام کارگاه‌ها کارشناسان مرتبط باید حضور داشته باشد.

مدیر اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان با تاکید بر اینکه باید دقت شود تا مجوزهای لازم قبل از حفاری دریافت و سپس حفاری صورت گیرد، گفت: اطلاع رسانی دقیق و به موقع و نگاه به رویکردهای روابط عمومی در مواقع حادثه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید برای آرامش مردم مدیریت بحران و اطلاع رسانی به موقع در حین حوادث انجام شود.

در برابر بروز حوادث باید آمادگی داشته باشیم

مدیر ایمنی، بهداشت و پدافند غیرعامل قطار شهری اصفهان نیز در این جلسه گفت: هدف از برگزاری جلسه آن است که از تجربه اتفاقات و حوادث پروژه‌ها درس‌آموزی کنیم تا حوادث احتمالی پروژه‌های قطار شهری به حداقل برسد.

مهدی امیری تصریح کرد: حادثه برخورد دستگاه حفار با لوله گاز در ایستگاه عاشق اصفهانی خط دو قطار شهری، روز ۲۷ دی ماه سال جاری در ساعت ۱۷ اتفاق افتاد و دستگاه حفار در عمق دو متر و ۸۰ سانتی متر با لوله چهار اینچ گاز برخورد کرد که با توجه به جنس فعالیت های عمرانی مترو هر لحظه احتمال حوادث اینگونه وجود دارد، بنابراین باید آمادگی لازم در این باره وجود داشته باشد.

وی افزود: باید مسئولیت‌های پیمانکاران، ناظران، کارفرمایان و مسئول دستگاه‌ها مشخص باشد، ضمن آنکه مانورهایی با حضور دستگاه‌های مربوطه اجرا شود تا پیش‌بینی‌های لازم انجام و آمادگی کامل در مواقع بروز حوادث را داشته باشیم.

کد خبر 367235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.