این مکان‌ها آلوده‌ به میکروب هستند!

ازدوران کودکی به همه ما آموزش داده‌اند که پس از رفتن به دستشویی، دست‌های خود را با آب و صابون بشوییم. اما مکان‌ها و اشیای زیادی وجود دارند که میزان آلودگی آن‌ها بیشتر است و زمینه ابتلا به بیماری‌های مختلف را فراهم می کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شستن دست‌ها یکی از کارهایی است که نقش مهمی در حفظ سلامت افراد بازی می‌کند. ممکن است بسیاری از اشیا و مکان‌ها آلوده به میکروب باشند و در صورت تماس با آن‌ها و نشستن دست‌ها، منجر به بیماری شوند. برای مثال بسیاری از افراد مجبور هستند هر روز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، دستگیره اتوبوس یا تاکسی را لمس کنند و یا میله‌های مترو را نگه دارند که سرشار از آلودگی است. با ما همراه شوید تا شما را با  برخی از اجسامی که پس از لمس کردن، باید حتما دست‌های خود را آب و صابون بشوییم آشنا کنیم.

دستگاه های ATM

بررسی‌های محققان نشان داده است که دستگاه‌های خودپرداز به اندازه توالت‌های عمومی آلوده به میکروب هستند. این دستگاه‌ها هر روز توسط صدها نفر لمس می‌شوند و ممکن است باکتری‌ها و اجرام زیادی در آن‌ها وجود داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود به منظور پیشگیری از بیماری‌ها، پس از لمس دستگاه‌های ATM، دست‌های خود را با آب و صابون بشوییم.

مطب پزشکان

هنگامی که ما بیمار می‌شویم، برای درمان بیماری خود به مطب پزشک مراجعه می‌کنیم و به طور قطع تمایل نداریم به بیماری‌های دیگر مبتلا شویم. در واقع بیماران زیادی در مطب پزشک حضور دارند که اشیا مختلفی نظیر صندلی و خودکار را لمس می‌کنند. از آنجا که  میکروب و بیماری از طریق دست این افراد به دیگران منتقل می‌شود، بهتر است پس از ترک مطب دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید.

منوی رستوران‌ها

از دیگر موارد آلوده به میکروب، منوی رستوران‌ها است. این منوها توسط افراد مختلفی لمس می‌شوند و حاوی میکروب‌های زیادی است. بنابراین ضرورت دارد به منظور پیشگیری از بیماری‌ها پس از لمس منوی غذا و قبل از میل غذای مورد علاقه خود، دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.

هواپیما

جالب است بدانید وسایلی نظیر بالش، پتو و حتی مجلاتی که در هواپیما در اختیار افراد قرار می‌گیرد، قبلا توسط افراد گوناگونی استفاده شده و حاوی میکروب است. همچنین بسته بودن فضای هواپیما، باعث تشدید این آلودگی‌ها می‌شود. از این رو توصیه می‌شود بعد از پیاده شدن از این وسیله نقلیه دوست داشتنی، حتما دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

سینک ظرفشویی

رطوبتی که در داخل سینک ظرفشویی وجود دارد، زمینه رشد باکتری‌ها را فراهم می‌کند و باکتری‌ها را از طریق سینک به داخل ماشین ظرفشویی انتقال می‌دهد. بنابراین برای جلوگیری از بیماری‌ها توصیه می‌شود افراد ابتدا تمام ظرف‌ها را داخل ماشین ظرفشویی بگذارند و پس از آن دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

گوشت و تخم مرغ خام

انواع گوشت‌ها و تخم مرغ های  خام، حاوی باکتری‌های مضر هستند که می‌توانند افراد را بیمار کنند. برای مثال "سالمونلا" نوعی باکتری است که معمولا در جوجه ‌ها و تخم ‌مرغ ‌ها وجود دارد. از این رو توصیه می‌شود افراد پس از لمس گوشت و تخم مرغ خام، دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون بشویند تا از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کنند.

شستن دست‌ها پس از دست‌ دادن با دیگران

موضوع مهم اینکه زمان دست دادن با افراد، هر گونه میکروب که از لمس اشیا مختلف بر روی دست آن‌ها ایجاد شده باشد به دست دیگران نیز منتقل می‌شود و این موضوع می‌تواند زمینه ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرما خوردگی و یا آنفولانزا را فراهم کند. از آنجا که دست دادن یک عرف است و غالبا نمی‌توان از آن امتناع کرد پیشنهاد می‌شود پس از دست دادن با افراد دیگر دست‌های خود را با آب و صابون ضدعفونی کنید.

کد خبر 367203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.