حضرت زهرا(س) پارساترین زنان عالم بود

شهرضا - امام جمعه شهرضا گفت: حضرت زهرا(س) پارساترین زنان عالم بود که در عبادت، دیانت و دفاع از حریم ولایت، الگوی همگان است.

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: آن حضرت، الگوی دیانت، عبادت و دفاع از حریم ولادت بود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در حساس‌ترین دوران صدر اسلام از حریم ولایت دفاع کرد، یادآور شد: در زمانی که حضرت علی(ع) تنها بود و حملات زیادی به شخصیت ایشان می‌شد، حضرت فاطمه(س) از مقام والای آن حضرت و نقش ایشان در ترویج اسلام، دفاع کرد.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: حضرت زهرا(س) در دوران حیات پدر بزگوارشان نیز همواره یار و همراه ایشان بودند و در سخت‌ترین شرایط تبلیغ رسالت، از پیامبر اسلام(ص) و اقدام تاریخی آن حضرت، دفاع می‌کردند.

حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: حضرت فاطمه(س) الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی در همه ابعاد شخصیتی و اجتماعی است، بنابراین لازم است شخصیت ایشان و خدمات ایشان به تسلام، بیشتر تبیین شود.

وی با بیان اینکه معرفی مناسب شخصیت چهره‌های اسلامی، تهاجم فرهنگی دشمن را ناکام می‌گذارد: اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند با همه ابزارهای رسانه‌ای ‌ تبلیغاتی که در اختیار دارند، با ارزش‌های اسلامی و انقلابی مقابله کنند و آن‌ها را به انحراف بکشانند.

امام جمعه شهرضا یادآور شد: جامعه غربی از وجود شخصیت‌های برجسته‌ای مانند حضرت فاطمه(س) و سایر معصومین(ع) بی‌بهره بودند، بنابراین انحرافات اجتماعی در میان آن‌ها افزایش یافت.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: در گذشته مومنان و افرادی که ارادت خاصی به اهل بیت(ع) داشتند، با کمک به حوزه‌های علمیه در ترویج معارف اهل بیت(ع) و قرآن کریم مشارکت می‌کردند.

وی تاکید کرد: بانوان جامعه اسلامی نیز باید با مطالعه منابع اسلامی، بیشتر با شخصیت حضرت فاطمه(س) و دیگر شخصیت‌های برجسته اسلامی مانند حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س)، آشنا شوند.

امام جمعه شهرضا گفت: ایام ولادت و وفات ائمه(ع) فرصت مناسبی برای معرفی شخصیت و جایگاه و خدمات ایشان است، بنابراین لازم است افراد با شرکت در مجالس وعظ و عزاداری از سخنرانی علما، بهره‌مند شوند.

کد خبر 367182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.