ایجاد گذر فرهنگی در حدفاصل میدان امام (ره) تا چهارباغ عباسی

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موقعیت مکانی مناسب باعث انتخاب سرای "عباسی" و "هشت بهشت" به عنوان گذر فرهنگی بود تا علاوه بر ایجاد کسب و کارهای فرهنگی، زمینه اجرای رویدادهای فرهنگی نیز در این سراها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن با حضور در برنامه اینجا اصفهان با اشاره به تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توجه به کسب و کارهای فرهنگی درقالب گدرگاه‌های فرهنگی برای هشت شهر کشور، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای دوره پنجم تبدیل چهارباغ عباسی به گذرگاه فرهنگی بود که در نهایت شاهد ایجاد پیاده‌راه چهارباغ بودیم.

وی با بیان اینکه در اصفهان به‌سمت گسترش گردشگری پیش خواهیم رفت، افزود: یکی از اهداف این گذرها توسعه زیرساخت و سرانه فرهنگی است تا از این طریق بتوان از کسب و کارهای فرهنگی حمایت و درجهت اشتغال زایی، درآمدزایی و اقتصاد فرهنگی حرکت کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری سعی کرده با رویکرد فرهنگ مداری خود فرهنگ مردم را به آنچه پیش از این بوده بازگردانده و اینگونه این فرهنگ را توسعه دهد.

وی اضافه کرد: شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توسعه گذرهای فرهنگی زمینه را برای رونق کسب و کارهای فرهنگی که نیاز به حمایت دارند، ایجاد کرده و با تسهیلات چهار درصد که پرداخت آن پس از یک سال است در جهت توسعه فرهنگی نقش ایفا می‌کنند.

روشن اظهار کرد: گذرهای فرهنگی امکان حضور در کتاب فروشی‌ها، موزه‌های خصوصی، سینماهای خصوصی، صنایع خلاق، استارت‌آپ‌هاو تمام مشاغلی که در گسترش فرهنگ موثر هستند را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موقعیت مکانی مناسب باعث انتخاب سراهای " عباسی" و "هشت بهشت" به عنوان گذر فرهنگی بود تا علاوه بر ایجاد کسب و کارهای فرهنگی، زمینه اجرای رویدادهای فرهنگی نیز در آن فراهم شود، توضیح داد: تصمیم مدیریت شهری اتصال میدان امام (ره) از طریق آمادگاه به چهارباغ در قالب یک گذر فرهنگی در آینده‌ای نزدیک است.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه سعی کرده‌ایم همواره در میان مردم بوده و از مطالبات آن‌ها آگاه شویم، خاطرنشان کرد: در تدوین بودجه به سمت مشارکت بیشتر مردم رفته و نیاز واقعی آنان را دانستیم تا بر اساس آن برای بودجه سال آینده برنامه ریزی کنیم.

وی خواسته مردم از مدیریت شهری را ایجاد شور و نشاط اجتماعی دانسته و ادامه داد: شهروندان می‌توانند انتظارات خود از شورای شهر را در قالب طرح‌های قابل اجرا ارائه دهند.

کد خبر 367081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.