افتتاح ۳۰ پروژه جهادکشاورزی شهرضا

شهرضا – ۳۰ پروژه جهاد کشاورزی شهرضا به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در آیین افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی شهرضا که در روستای "باغسرخ" این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۳۰ پروژه کشاورزی، دامداری و عشایری شهرستان، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها با اختصاص اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال ایجاد شده که از این مقدار شش میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۸۱ میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال، آورده شخصی سرمایه‌گذاران بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا اضافه کرد: هفت میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال از اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه‌ها از محل منابع دولتی تأمین شده که از این مقدار، سه میلیارد و ۹۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی و چهار میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال از اعتبارات استانی تأمین شده است.

باقری خاطرنشان کرد: ۳۰ پروژه کشاورزی و دامداری و عشایری شهرستان، زمینه اشتغال ۵۲ نفر و تثبیت اشتغال برای ۶۹ نفر را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: سه هزار و ۱۵۸ خانوار در ۳۴ روستای شهرستان از اجرای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه مساحت باغات این شهرستان سه هزار و ۶۵۰ هکتار است، اظهار کرد: مساحت گلخانه‌های شهرضا ۴۲ هکتار است که از این مقدار، ۳۴ هکتار گلخانه‌های سبزی و صیفی، چهار هکتار گلخانه‌های تولید گل‌های زینتی و چهار هکتار به تولید نشاء اختصاص دارد.

باقری تصریح کرد: سالانه ۹ هزار و ۶۰۰ تن سبزی و صیفی، شش میلیون گل شاخه بریده در شهرضا تولید می‌شود.

وی یادآور شد: شهرستان شهرضا با تولید سالانه ۱۳۰ میلیون اصله نشاء، از قطب‌های تولید این محصول در کشور به شمار می‌آید.

به گزارش ایمنا، روستای باغسرخ در فاصله ۵۰ کیلومتری از مرکز شهرستان شهرضا قرار دارد که امروز در آن، فاز دوم پروژه گلخانه تولید صیفی به مساحت سه هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری شش میلیون ریال از محل آورده شخصی سرمایه‌گذار با ایجاد اشتغال برای سه نفر، افتتاح شد.

کد خبر 367066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.