نکاتی که باید برای افتتاح سالن زیبایی در نظر گرفت

آرایشگری به دلیل تمایل خانم‌ها برای زیبا شدن یکی از مشاغلی پر رونق محسوب می‌شود که بسیاری از افراد دوست دارند در این شغل شروع به‌کار کنند.

به گزارش ایمنا، داوطلبان برای راه‌اندازی سالن زیبایی و یا فعالیت در شغل آرایشگری باید ابتدا دوره‌های آموزشی را در آموزشگاه‌های مرتبط طی کنند تا بتوانند مدرک رسمی فنی و حرفه‌ای را کسب نمایند. از طرفی از آن‌جایی که هدف تمامی افراد از ایجاد یک سالن زیبایی سودآوری و کسب درآمد است؛ بهتر است نکاتی را رعایت کنند تا بتوانند از سالن زیبایی درآمد خوبی داشته باشند.

مجوز برای سالن زیبایی 

مسلما اولین قدم برای ایجاد یک سالن زیبایی کسب مجوز رسمی ازاتحادیه آرایشگری است. برای اخذ مجوز سالن زیبایی آرایشگری باید دوره‌های آرایشگری را طی کند تا بتواند مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای را برای اخذ مجوز دریافت نماید. 

بررسی هزینه‌های سالن زیبایی

هر سالن زیبایی به یک‌سری امکانات و تجهیزات نیاز دارد که بعضی از آن‌ها واقعا گران و پر ارزش هستند. بهتر است آرایشگر برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه، لیستی از تمام امکاناتی که سالن زیبایی به آن‌ها نیاز دارد تهیه کرده و سپس بودجه‌ای برای آن در نظر بگیرد. از طرفی هر چقدر که امکانات سالن زیبایی بیشتر باشد در جذب مشتری تاثیر بیشتری خواهد داشت. 

موقعیت سالن زیبایی 

موقعیت سالن زیبایی و میزان دسترسی افراد به آن از  فاکتورهایی هستند که در جذب مشتری تاثیر زیادی می‌گذارد. سالن زیبایی که در موقعیت مناسبی قرار دارد و از نظر مسیر مشکلی ندارد؛ مشتریان بیشتری به خود جذب می‌کند. 

پرسنل و آرایشگران متخصص 

اگر هدف آرایشگر ایجاد سالن زیبایی پر مشتری و شلوغ است؛ مسلما نمی‌تواند تمام خدمات آرایشی را به‌تنهایی انجام دهد. بنابراین باید از آرایشگران دیگر نیز بهره بگیرد. استخدام پرسنل با تجربه و متخصص در هر یک زمینه‌های آرایشی باعث می‌شود تا خدمات با کیفیت‌تری ارائه شده و رضایت مشتریان افزایش یابد. بنابراین بهتر است قبل از شروع کار پرسنل، از آن‌ها رزومه‌ی سوابق و کاری آن‌ها را درخواست کنید و مطابق با آن بهترین فرد را انتخاب نمایید. 

نکاتی که باید بعد از تاسیس سالن زیبایی رعایت کرد

پس از سالن زیبایی تنها عاملی که باعث می‌شود تا سالن زیبایی به کار خود ادامه دهد؛ میزان رضایت مشتریان است. آرایشگر برای جلب رضایت مشتریان، باید خدمات با کیفیتی را ارائه دهند و همین‌طور اخلاق خوبی نیز داشته باشد و بتواند به مشتریان درباره نحوه انجام خدمات آرایشی و تاثیر آن‌ها روی افراد به مشتریان مشاوره دهد. 

خدماتی که در سالن زیبایی ارائه می‌شوند

امروزه خانم‌ها تمایل دارند به سالن زیبایی مراجعه کنند که طیف گسترده‌ای از خدمات آرایشی و بهداشتی را انجام می‌دهند؛ به‌همین دلیل هر یک از سالن‌های زیبایی خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند که در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد. این خدمات عبارتند از: 

گریم و آرایش عروس

یکی از تخصصی‌ترین خدمات آرایشی گریم و آرایش عروس است که در میزان افزایش درآمد سالن زیبایی نقش پر رنگی دارد. معمولا شینیون برای حالت و مدل دادن مو در جشن عروسی و گریم و آرایش عروس نیز برای زیبایی چهره و پوشاندن عیوب آن در مراسم عروسی انجام می‌شود. 

کاشت ناخن 

امروزه کاشت ناخن به یکی از خدماتی تبدیل شده که مشتریان زیادی دارد. خدمات کاشت ناخن برای زیبایی دست‌ها با استفاده از مواد مختلفی انجام شده که هر یک از آن‌ها ویژگی و ماندگاری متفاوتی دارد. خدمات کاشت ناخن زمان زیادی از آرایشگر نمی‌گیرد و بازدهی خوبی نیز دارد. 

لیزر موهای زائد

موهای زائد به موهای ضخیمی گفته می‌شود که در نواحی خاصی از بدن رشد کرده و جلوه نازیبایی به پوست می‌دهد. از طرفی راه‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد؛ بیشتر سالن‌های زیبایی برای رفع موهای زائد خدمات اپیلاسیون را ارائه می‌دهند؛ در حالی که بعضی از آن‌ها در کنار اپیلاسیون خدمات لیزر را نیز انجام می‌دهند. لیزر موهای زائد یکی از روش‌های از بین بردن آن ها است. همچنین لیزر موهای زائد برای ازبین بردن موهای چهره نیز صورت می‌گیرد؛ بنابراین سالن‌های زیبایی که خدمات لیزر موهای زائد را انجام می‌دهند از مشتریان بیشتری برخوردارند؛ چرا که لیزر موهای زائد یکی از خدماتی است که خانم‌ها تمایل دارند به جای اپیلاسیون انجام دهند تا دچار حساسیت‌های پوستی ناشی از اپیلاسیون نشوند.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

کد خبر 367054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.