سهم یک درصدی نطنز از بودجه سایت هسته‌ای پرداخت شود

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه پروژه راه‌آهن گرمسار و بادرود مصوبه سال ۴۸ است، گفت: چرا فاصله راه آهن شمال - جنوب را که ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی را کاهش می‌دهد، اجرا نمی‌کنند.

به گزارش ایمنا، حسین میرزائیان صبح امروز در چهاردهمین اجلاس عمومی این شورا که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۱۰ درصد شهدای انقلاب از استان اصفهان است و اصفهان اگرچه به عنوان استان برخوردار قلمداد می‌شود، اما بیش از ۲۴ شهرستان آن دچار کم آبی هستند.

وی با بیان اینکه این روزها شاهد جاری شدن رگ حیاتی استان زاینده‌رود در بستر خشک این رودخانه هستیم، افزود: من به نمایندگی از شش میلیون نفر از مردم استان اصفهان از رییس جمهور تشکر می‌کنم.

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از دولت و بانک مرکزی استدعا داریم نسبت به پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان اصفهان عنایت کند، تصریح کرد: شهرستان نطنز به عنوان پایتخت هسته‌ای ایران هنوز دچار کمبود آب آشامیدنی است و همین مقدار آب تهیه شده هم ناسالم است و باید اعتبارات ویژه جهت انتقال آب زاینده‌رود به نطنز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز یک درصد بودجه سایت هسته‌ای شهید احمدی روشن به شهرستان‌های نطنز، بادرود و خالدآباد که در دولت هشتم تصویب شد اختصاص نیافته است،گفت: متأسفانه چند سالی است اعتباری از بودجه یک درصد هسته‌ای به شهرستان تخصیص نداشته است.

میرزائیان با بیان اینکه پروژه راه‌آهن گرمسار و بادرود مصوبه سال ۴۸ است، گفت: چرا فاصله راه آهن شمال - جنوب را که ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی را کاهش می‌دهد، اجرا نمی‌کنند. ایستگاه راه آهن بادرود مرکز سه راهی کشور است و روزانه ۲۲ قطار مسافربری در این ایستگاه متوقف می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از وزیر کشور تقاضا دارم هر چه سریع‌تر نسبت به اجرا و اصلاح قوانین کشوری اقدام کند، خاطرنشان کرد: وجود یک مشکل جزئی در ارتقای یک بخش به شهرستان در یکی از استان‌ها نباید قانون تقسیمات کشوری را متوقف کند.

وی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مردم الحاق بیمارستان فاطمیه و مراکز بهداشتی بادرود به دانشگاه علوم پزشکی کاشان است، اظهار کرد: علی رغم موافقت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان این امر از طرف وزارت بهداشت انجام نشده است.

میرزائیان با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای مردمان کاشان، نطنز، بادرود و اردستان ایجاد یک استان مستقل به عنوان استان اصفهان شمالی و یا کاشان است، اظهار کرد: از مسئولین وزارت کشور تقاضا داریم با توجه به ظرفیت‌های این مناطق و جمعیت قریب به یک میلیون نفر اقدام به ایجاد استان جدید کنند.

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها در ادامه اظهار کرد: شهر بادرود قریب به ۱۰ سال است که زیرساخت های آن مانند آب، برق و جاده تأمین شده است، ولی دریغ از یک سرمایه‌گذار که جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه حضور یابد.

کد خبر 367051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.