برای موفقیت  شهرها باید وحدت کلمه داشت

کاشان - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرهایی رشد کرده‌اند که اعضای شورای شهر در آن انسجام درونی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، مهدی جمالی‌نژاد در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهری با اشاره به شاخص‌های سه گانه اقتدار اظهار کرد: قدرت خدادادی، اکتسابی و گفتمانی از جمله جلوه‌های این اقتدار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در شورای شهر وحدت کلمه و همدلی نداشته باشیم هر میزان شهردار تلاش کند، موفقیتی حاصل نمی‌شود، افزود: شهرهایی رشد کرده‌اند که اعضای شورای شهر در آن انسجام درونی داشته‌اند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، قدرت خدادادی را شامل منابع زیرزمینی و شرایط جغرافیایی و اقتدار اکتسابی را مربوط به دانش روز دانست و گفت: بحثی که اصل اقتدار را شامل می‌شود و باعث مانایی اقتدار خدادادی و اکتسابی بوده، قدرت گفتمانی‌ است.

وی تأکید کرد: آنچه مانایی جمهوری اسلامی را رقم زده قدرت گفتمانی است که موجب زیر بار زور نرفتن و استقلال می‌شود.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: گفتمان نه فقط در بحث های سیاسی کشور بلکه در حوزه های کاری شهری ضرورت دارد تا توسعه و اثرگذاری را به ارمغان آورد.

وی، با بیان اینکه مهم ترین اصل انسجام، اتحاد و همدلی داخلی است، افزود: به همین دلیل برای موفقیت در شهرها و موضوعات مدیریت شهری هم باید این وحدت کلمه و عنصر استقلال تسری پیدا کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به پروژه‌های مربوط به خیران کاشانی تاکید کرد: برای نخستین بار در کشور خیران وارد پروژه های عمرانی کاشان شدند که این موضوع وحدت و دغدغه مندی را در منطقه نشان می‌دهد.

کد خبر 367042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.