حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ادای دین به شهدا است

خوانسار- مدیر آموزش و پرورش خوانسار گفت: ۲۵ دی ماه با عنوان روز حماسه مردم خوانسار در تاریخ این شهرستان ثبت شده است زیرا این روز بزرگ سالروز تشییع پیکر ۲۵ شهید این دیار است که در کربلای پنج به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، رضا دهاقین امروز (چهارشنبه) در یادواره  شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان با عنوان لاله‌های فاطمی با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۰۹ شهید شهرستان اظهار کرد: خانواده شهدا فرزندان خود را برای دفاع از کشور با لبیک به فرمان امام به جبهه‌ها اعزام کردند.

وی گفت: یاد و خاطره شهدای فرهنگی به عنوان معلم و کسانی که در امور فرهنگی کشور حرفی برای گفتن داشتند همواره زنده و جاوید است، شهدا درس عشق و عاشقی را در سرزمین‌های گرم جنوب و سرمای طاقت فرسای کردستان اجرا کردند.

مدیر آموزش و پرورش خوانسار خاطرنشان کرد: شهدای دانش آموز و فرهنگی سنگر تعلیم و تربیت را رها کردند و به جبهه‌ها رفتند تا کشور مورد تهاجم بیگانگان قرار نگیرد.

وی با بیان این‌که خیلی‌ از ما انسان‌ها هیچ گاه به گرد پای شهدا نمی‌رسیم، گفت: آنچه را که عارفان در آینه می‌دیدند شهدا در خشت خام دیدند و این نشانه بزرگی شهدا است، این نشانه بزرگی افرادی که خداوند اینها را در کنار خودش قرار داده و یک جایگاه ویژه برای آنان تعیین کرده است.

دهاقین گفت: رنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این کمتر کاری که در قبال شهدا می‌توانیم انجام ‌دهیم، هیچ گاه شهدای کربلای ۴  را که برای حفظ وطن به دست رژیم بعث عراق در زیر خلوارها خاک مدفون شدند از یاد نخواهیم برد.

وی با گرامیداشت شهدای عملیات کربلا پنج افزود: ۲۵ دی ماه با عنوان روز حماسه مردم خوانسار در تاریخ این شهرستان ثبت شده است زیرا این روز بزرگ سالروز تشییع ۲۵ شهید پاک این دیاراست که در کربلای پنج به شهادت رسیدند.

مدیر آموزش و پرورش خوانسار با گرامیداشت شهدای انقلاب خوانسار تأکید کرد: وصیت شهدا حفظ آرمان‌های نظام است و شما دانش‌آموزان با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه دین خود را به شهدای دانش آموز و فرهنگی ادا خواهید کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان قصد داشتند با تحریم و توطئه جشن پیروزی انقلاب را در کام ملت تلخ کنند، با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه باردیگر با امام و شهدا در حفظ آرمان‌های نظام عهد و پیمان می‌بندیم.

کد خبر 366970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.