لزوم مشارکت کودکان در شهرسازی

یک کارشناس شهرسازی گفت: در بررسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که کودکان تمایل بیشتری به مواد طبیعی مانند شن، ماسه و آب در مقایسه با مواد مصنوعی مثل پلاستیک نشان می دهند.

مینا هرندی در گفت و گو  با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کودکان با موادی که در طبیعت هستند به راحتی ارتباط برقرار می کنند به همین منظور در شهر دوستدار کودک باید از این روحیه آن ها در مباحث شهرسازی استفاده شود.

وی با اشاره به نقش مشارکت کودکان در شهرسازی شهر دوستدار کودک خاطرنشان کرد: مشارکت هر چه بیشتر کودکان در مباحث شهرسازی باعث می شود کودک بتواند ایده هایش را ابراز کند؛ در این راستا لازم است از زبان کودک که نقاشی است بهره گرفت، به طور مثال دیوارهایی در شهر برای کشیدن نقاشی توسط کودکان اختصاص داده شود.

این کارشناس شهرسازی با تاکید بر لزوم ایجاد فضاهای بین نسلی در شهر تصریح کرد: فضاهای بین نسلی یک شهر را تبدیل به شهری همه شمول می کند و با این رویکرد نه تنها از هرگونه جداسازی برای طیف خاص جامعه اجتناب می شود، بلکه شهر نیاز همه اقشار و گروه های سنی را رفع می سازد.

هرندی شهر اصفهان را شهری پیشرو در زمینه آموزش به کودکان دانست و گفت: شهر اصفهان به سمت آموزش پیش می رود، زیرا بدون شک آموزش صحیح نقش تاثیرگذاری در راستای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک خواهد داشت، تنها لازم است بازخورد آموزش های داده شده مورد پایش قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد فضاهایی مناسب برای کودکان به شرط دریافت بازخوردهای آن در جهت ارتقا مشارکت، گامی مثبت در مباحث شهری به شمار می رود.

کد خبر 366943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.