۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
ایده کاپ پنجم با موضوع "رسانه"

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: پنجمین ایده‌کاپ با موضوع رسانه برگزار می شود؛ این ایده کاپ رویدادی است جهت اخذ طرح و ایده‌های شهروندان در مورد شهری که دوستش دارند.

محمدحسین قورچانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از برگزاری این ایده کاپ افزایش مشارکت شهروندان در رفع مسائل و دغدغه‌های شهری است.

وی افزود: شهروندان با شرکت در این ایده‌کاپ می‌توانند اقداماتی که از نظر مدیران شهری دور مانده است را در میان بگذارند و بعد از پذیرفته شدن، اجرا شدن آن را پیگیری و از حقوق مادی و معنوی ایده و طرح‌های خود دفاع کنند.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در زمینه محورهای ایده‌کاپ رسانه تصریح کرد: محور این ایده‌کاپ ایجاد بسترهای جدید تبلیغات محیطی در شهر از طریق تبلیغات خلاق، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های دیجیتال در توسعه اقتصاد شهری، تقویت برند شهری، ایجاد شفافیت تصمیم‌گیری مدیریت شهری و پاسخگویی مسئولان مربوط است.

قورچانی با اشاره به نحوه برگزاری ایده کاپ گفت: ابتدا محور ایده‌کاپ درباره یک دغدغه شهری مشخص، سپس موضوعات ایده‌کاپ حول همان محور تدوین خواهد شد تا طرح و ایده‌ها به صورت مشخص‌تر و اجرایی‌تر دریافت و به طور کلی سنجش آن‌ها در رقابت با سایرین ساده‌تر شود؛ فراخوان عمومی ایده‌کاپ پس از تعیین موضوعات انجام خواهد شد؛ همه می‌توانند درباره ایده‌هایشان با اشتیاق در ایده‌کاپ صحبت کنند؛ شرکت در ایده‌کاپ هیچ محدودیت سنی، جنسیتی و تخصصی ندارد.

وی افزود: نحوه ارسال ایده‌ها و طرح‌ها از طریق یک وب سایت ثبت نام انجام می شود که ایده‌پرداز می تواند ایده‌ی خود را ارسال کند؛ پس از آن داوری در دو بخش طرح و ایده انجام و هفت طرح و هفت ایده انتخاب می‌شود؛ در روز رویداد در حضور شرکت‌کنندگان و شهروندان و سه داور، ایده‌پردازان به ارائه‌ی ایده های خود می‌پردازند به طوری که هر ایده‌پرداز سه دقیقه زمان دارد تا به ارائه ایده‌ی خود بپردازد و پس از آن داوران دو دقیقه زمان دارند تا نسبت به نقد و بررسی ایده یا طرح بپردازند و سوالات خود را از ایده‌پرداز بپرسند.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: در پایان به سه ایده برتر جایزه تعلق می‌گیرد و طرح‌های برتر (حداکثر سه طرح) به صورت پایلوت اجرا خواهد شد، "ایده‌کاپ" محلی است برای شنیدن ایده و طرح‌های شهروندان، مدیران در آن سخنرانی نخواهند کرد؛ طرح‌های پذیرفته شده در ایده کاپ به صورت پایلوت اجرا و حقوق مادی و معنوی آن به صاحبان طرح تعلق خواهد گرفت، ایده های ثبت شده در ایده کاپ به حوزه‌های مربوطه در شهرداری ارجاع تا در مورد اجرایی کردن آنها طی جلسات کارگروه تخصصی تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 366918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.