یک درصد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند

خوانسار- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌ ۵۷ از ۱۵۶ هزار دانشجو، ۵۷ درصد آنان در خارج تحصیل می‌کردند، اما اکنون از چهار و نیم میلیون نفر دانشجو تنها یک درصد آن در خارج تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی بختیار در آیین کلنگ زنی پروژه آبرسانی گلسار اظهار کرد: به برکت خون شهدا در این ۴۰ سال کشور در حوزه‌های علمی، فناوری، خودکفایی محصولات و صنایع کشاورزی و... پیشرفت و توسعه داشته است که قابل قیاس با ابتدای انقلاب نیست.

وی تصریح کرد: در سال‌ ۵۷ تعداد ۱۵۶ هزار دانشجو داشتیم که ۵۷ درصد آن در خارج تحصیل می‌کردند، اما اکنون چهار و نیم میلیون نفر دانشجو داریم که تنها یک درصد آن در خارج تحصیل می‌کنند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در حوزه علم و فناوری در رتبه ۱۶ جهان قرار داریم البته در سال ۵۷ تصور این پیشرفت را نداشتیم و اکنون در علوم مدرن نیز در بین ۱۰ کشور قرار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن مسأله اقتصاد است که با اتحاد و انسجام مسئولان در کنار مردم قابل رفع بوده همان طور که تاکنون نیز با اتکا به مردم بسیاری از موضوعات رفع شده و این مشکل هم به زودی برطرف می‌شود، افرادی که یأس و نا امیدی را با اهداف جناحی و سیاسی تزریق می‌کنند به نظام خدمت نمی‌کنند، نیاز امروز این است که همبستگی بین مردم و مسئولان باشند و این مشکل رفع شود.

بختیار با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی خدمات بسیاری در روستاها انجام شده، گفت: در بودجه سال ۹۶، ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی با اذن رهبر معظم انقلاب برای آبرسانی به روستاها برداشت شد که این رقم در سال ۹۷ به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی ادامه داد: کل پروژه آبرسانی گلسار یک پروژه ۱۵ میلیارد تومانی در بردارد، آبرسانی تمام روستاهای خوانسار و سه روستای دُر و تیکن و شورچه در گلپایگان انجام می‌شود.

کد خبر 366880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.