۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
شلوغ‌ترین روز فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر اصفهان در روز چهارم شلوغ‌ترین روز خود را پشت سر گذاشت. در این روز اکران‌ها در سالن اصلی جشنواره بدون مشکل دنبال شد، اما جلوگیری از اکران فیلم "متری شیش و نیم" در سالن هنرمندان حاشیه‌هایی به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلم "متری شیش و نیم" از ابتدا جشنواره سی‌وهفتم با حاشیه‌هایی در اکران دست و پنجه نرم می‌کرد، این فیلم در روزهای ابتدایی جشنواره در تهران اکران نشد تا گمانه زنی‌ها و شایعاتی پیرامون فیلم شکل گیرد. روز گذشته در سینما سیتی سنتر اولین سانس به فیلم سعید روستایی اختصاص داشت و ساعت ۱۴ "متری شیش و نیم" بدون مشکل اکران شد اما نمایش آن در سانس ۲۰:۳۰ در سالن هنرمندان با مشکل مواجه شد! و مسئولان اعلام کردند فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی اکران خواهد شد! این مسئله باعث اعتراض اصحاب رسانه و هنرمندان شد و بسیاری از جمعیت حاضر در سالن صندلی‌های خود را ترک کردند.

با این حال  فیلم "متری شیش و نیم" در سانس ویژه ساعت ۲۳ پردیس سینمایی سیتی روی پرده رفت.

در کنار "متری شیش و نیم" فیلم‌های مهم دیگری در روز چهارم جشنواره در اصفهان به نمایش درآمدند. در سانس دوم سالن اصلی جشنواره، "قصر شیرین" به کارگردانی رضا میرکریمی به نمایش درآمد، این فیلم که داستانی اجتماعی دارد توانست نظر مثبت مخاطبان را در سیتی سنتر جلب کند.

"ماجرای نیمروز ۲" فیلم بعدی بود که در سالن جشنواره اکران شد، فضای این فیلم مانند فیلم‌های قبلی محمدحسین مهدویان ملتهب است و این التهاب به خوبی در سالن سینما انعکاس پیدا می‌کرد. پس از ماجرای نیمروز فیلم نرگس آبیار یعنی "شبی که ماه کامل شد" اکران شد. این فیلم که در کل جشنواره نظرات مثبتی دریافت کرده در اصفهان هم توانست رضایت مخاطبان را جلب کند.

در سالن هنرمندان نیز پس از تمام حاشیه‌ها و اکران فیلم "طلا" به جای "متری شیش و نیم"، این فیلم با نظرات مثبت هنرمندان و خبرنگاران اصفهانی روبرو شد. پس از اکران‌ فیلم‌های مختلف در سالن هنرمندان "طلا" اولین فیلم مهمی بود که در این سالن اکران شد و برای اولین بار در طی چهار روز جشنواره هنرمندان و اصحاب رسانه با رضایت از فیلم سالن را ترک کردند.

از نکات قابل توجه جشنواره امسال نظارت همه جانبه بر فیلمبرداری و عکسبرداری از فیلم‌های در حال نمایش است. به نظر می‌آید تجربه تلخ سال‌های گذشته جشنواره و منتشر شدن فیلم‌های گرفته شده از پرده سینماها باعث شده تا امسال مسئولان با دقت بیشتری سالن‌های اکران را رصد کنند. تا کنون فیلمبرداری و عکسبرداری تعدادی از مخاطبین از پرده که البته به انگیزه استوری اینستاگرام گرفته شده، باعث شده تا مسئولان ارشاد گوشی آن‌ها ضبط و پس از پاک کردن فایل‌ها به آن‌ها تحویل دهند.

کد خبر 366799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.