همایش ملی "تحقیقات نوین در علوم ورزشی" برگزار می‌شود

همایش ملی "تحقیقات نوین در علوم ورزشی" با هدف معرفی ایده‌ها و پژوهش‌های نوین به جامعه و ایجاد مکانی برای گردهمایی و تبادل نظر اندیشمندان و متخصصان علوم ورزشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

رخساره بادامی درخصوص اهداف برگزاری همایش ملی تحقیقات نوین در علوم ورزشی اظهار کرد: این همایش با هدف معرفی ایده‌ها و پژوهش‌های نوین به جامعه و ایجاد مکانی برای گردهمایی و تبادل نظر اندیشمندان و متخصصان علوم ورزشی از طرف موسسه آموزش عالی "المهدی مهر" اصفهان روز پنجشنبه -۱۸ بهمن ماه- در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود، همچنین نسبت به همایش‌هایی که در گذشته‌ در حیطه علوم ورزشی برگزار شد نوآوری‌های مثبت دارد.

بادامی با اشاره به رفتار حرکتی که یکی از محورهای اصلی این همایش است گفت: روانشناسی ورزشی، فیزیولوژی و تغذیه ورزشی، آسیب شناسی ورزشی و حرکت اصلاحی، مدیریت ارتباطات، اقتصاد و گردشگری ورزشی، بیومکانیک، مهندسی و فناوری ورزش جامعه‌شناسی، حقوق، تاریخ و فلسفه ورزش از محورهای اصلی این همایش است،  همچنین فعالیت بدنی، اختلالات و بیماری‌ها، ورزش در مدارس، فرهنگ و ورزش، ژن در ورزش، اخلاق در ورزش و فعالیت بدنی و بازی‌های رایانه‌ای محورهای ویژه این همایش را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه مقالات برتر در نشریات علمی پژوهشی منتشر می‌شود افزود: این انتشار بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی و کاملا قانونی است که برای رسیدن به این هدف از چند ماه گذشته تلاش‌های بسیاری کردیم و در این راستا با سردبیر نشریاتی که با همایش همخوانی دارند گفت‌وگویی انجام دادیم که نتیجه آن نشر مقالاتی بود که مدت‌ها با مشکل انتشار مواجه بود.

دبیر علمی همایش ملی تحقیقات نوین در علوم ورزشی تصریح کرد: مشکل بسیاری از مقالاتی که به دلیل ارسال نامناسب مقاله به نشریاتی که با موضوع مقاله همخوانی ندارد که البته با وجود اینکه قابل اصلاح هستند، اما رد می‌شوند را در این همایش از طریق گفت‌وگو با نشریات معتبر حل خواهیم کرد. در حال حاضر دلالان مقاله‌نویسی با دریافت هزینه‌های بالا از دانشجویان مقاله‌ها را منتشر می‌کنند که پس از چند ماه هم نشریه‌ها در لیست سیاه دانشگاه قرار می‌گیرند؛ اگر دانشجویان قوانین نگارش مقاله را بدانند، روند داوری مقالات تسریع می‌شود و دانشجویان به سراغ راه‌های میانبر اشتباه نمی‌روند.

بادامی در خصوص برنامه‌های جانبی این همایش گفت: در این همایش آیین نکوداشت مهدی نمازی‌زاده، پدر تربیت بدنی ایران نیز برگزار می‌شود؛ وی نخستین ایرانی بود که موفق به اخذ درجه دکتری در تربیت بدنی و علوم ورزشی در ایران شد. نمازی‌زاده کتاب‌های بسیاری در حیطه تربیت بدنی تألیف و ترجمه کرده است، از همین رو پس از آیین افتتاحی همایش،  از ساعت ۱۰ تا ۱۲ مراسم نکوداشت نمازی‌زاده برگزار می‌شود.

وی در خصوص مقاله‌های ارسالی به این همایش خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۲۵ اثر به دستمان رسیده که از این تعداد حدود ۸۰ مقاله پذیرفته شده است؛  ۱۰ مقاله به صورت سخنرانی و حدود ۷۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی تحقیقات نوین در علوم ورزشی در خصوص کارگاه‌های این همایش افزود: در حاشیه این همایش چهار کارگاه با مضمون‌های "کارگاه مدیریت خلق و هیجانات در ورزش"، "کارگاه تولید محتوی تصویری در ورزش"، "کارگاه ورزش در سالمندی (آزمون-تمرین) و "کارگاه علم تمرین پیشرفته" برگزار می‌شود.

بادامی اظهار کرد: سخنران‌های اصلی این همایش مهدی نمازی‌زاده (پدر علم تربیت بدنی ایران)، سید محمد کاظم واعظ زاده موسوی استاد دانشگاه جامع امام حسین‌(ع) و محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان هستند.

کد خبر 366737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.