جامعه طلاب و روحانیون پنج هزار و ۵۰۰ شهید را تقدیم اسلام کرده‌اند

شهرضا - نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا گفت: استان اصفهان با تقدیم ۵۵۸ شهید طلبه، بیشترین شهدای روحانیت را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام علی نوری امروز(یکشنبه) در مراسم یادواره شهدای طلبه و روحانی این شهرستان، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور، مرهون ایثارگری رزمندگان و شهدای گرانقدری است که بهترین سرمایه‌های وجودی خود را در این راه تقدیم کردند.

وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دشمنان تلاش زیادی کردند تا مردم ایران، چهلمین سال اقتدار و شکوه انقلاب را جشن نگیرند، اما با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت و حضور به موقع مردم در صحنه، توطئه دشمنان ناکام ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا با بیان اینکه امام راحل(ره) با رهبری الهی انقلاب، عزت و استقلال ایران را تضمین کرد، گفت: مردم مومن و ولایتمدار ایران با حمایت قاطع از ایشان، بزرگترین حماسه تاریخ را آفریدند.

حجت‌الاسلام نوری تاکید کرد: ایام‌الله دهه فجر یادآور رشادت مردان و زنان با ایمانی است که برای مبارزه با ظلم و فساد و استبداد و کوتاه کردن دست استکبار جهانی از منابع کشور، رشادت‌های زیادی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون در زمان جنگ در دو رسته تبلیغی و رزمی فعالیت می‌کردند، یادآور شد: در طول هشت سال دفاع مقدس، طلاب و روحانیون ۹۶ هزار مرتبه به مناطق جنگی اعزام شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا با بیان اینکه از هر ۴۰ طلبه اعزام شده با مناطق جنگی، یک نفر شهید شده است، تصریح کرد: ۳۵۰ روحانی آزاده و ۱۷ هزار طلبه رزمنده در کشور وجود دارد.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه جامعه طلاب و روحانیون پنج هزار و ۵۰۰ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: استان اصفهان با تقدیم ۵۵۸ شهید، بیشترین شهید طلبه را تقدیم کرده است.

وی با اشاره به تدوین فرهنگ‌نامه شهدای طلبه و روحانی در ۴۰ جلد، اظهار کرد: ۲۷ شهید مدافع حرم ایرانی و ۴۳ شهید مدافع حرم افغانستانی، عراقی و پاکستانی از طلاب بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کنیم، تآکید کرد: حفظ و احیای فرهنگ ایثار و شهادت، ضامن استقلال کشور و حفظ انقلاب اسلامی است.

کد خبر 366675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.