تحقق عدالت فرهنگی در شرق اصفهان

شامگاه یکشنبه - ۱۴ بهمن- ۲۲۸ میلیارد ریال پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی و فرهنگی در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر، شهروندان خوراسگان به بهره برداری رسید.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، "سینما بهمن"، "مجتمع تجاری مسکونی شریعتی"، "مجتمع تجاری مسکونی فجر"، خیابان سازی رضوی از جمله پروژه هایی است که امشب در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افتتاح شد.

ما ایستاده‌ایم

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم گفت: ما ایستاده‌ایم تا به پشتوانه همدلی و همراهی مردم و نگاه عادلانه به امکانات و توجه به مناطق کمتر برخوردار شاهد این اتفاقات امیدبخش باشیم

وی اظهار کرد: خوراسگان برای من نام آشنا است، زیرا از سال ۵۹ با مردم و مردان بزرگ این منطقه آشنایی داشته‌ام؛ در جریان انقلاب مردان بزرگی همچون احمد ربانی و سید محمود حسینی از این منطقه در شهر اصفهان نقشی حیاتی داشتند.

وی با بیان اینکه خوراسگان در اصفهان نقش مهمی داشته است، تصریح کرد: همه محله‌های خوراسگان از جمله محله‌های سفلای، عولیا، خیادان، بانومهدی، پزوه، بوزان، ابر محله‌هایی هستند که مردم آن که در طول انقلاب اسلامی نقشی اساسی داشتند و صد البته چنین شهر و منطقه‌ای استحقاق بهترین خدمات را دارد و من خوشحالم که در دو دوره از عمرم خدمت گذار آنها بوده‌ام.

شهردار اصفهان ادامه داد: در مرحله اول در بسیج منطقه ۹ اصفهان که شرق اصفهان را پوشش می داد حضور داشتم و در دوره دوم به عنوان فرماندار اصفهان غصه می خوردم که چرا باید همه مشکلات در شرق و خوراسگان باشد و همیشه به فکر بودم که بتوانم کاری برای این منطقه انجام دهم.

نوروزی با ابراز خرسندی از اینکه بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی در منطقه ۱۵ افتتاح شده و امید را در دل مردم این منطقه ایجاد کرده است، اظهار کرد: خوشحالم که خوراسگان اصفهان به سینما مجهز شده، پروژه ای که به صورت مشارکتی با بخش خصوصی (شرکت بهمن سبز) اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این برای دومین بار است که شهرداری با مشارکت بخش خصوصی در حوزه سینما ورود می‌کند، گفت: پروژه مشارکتی قبل سالن سینمایی پردیس سینمای ساحل بود و این بار سینما بهمن افتتاح شده و البته این پروژه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: مدیریت شهری اصفهان درصدد است تا امکانات فرهنگی و خدماتی مورد نیاز مردم را عادلانه توزیع کند، موضوعی که قبلاً در مناطق کمتر برخودار، کمتر دیده شده است.

نوروزی اظهارکرد: همت شورای شهر اصفهان در تصویب بودجه‌ها نشان می‌دهد که نگاه‌ها به سمت مناطق کمتر برخوردار، استقرار عدالت و رفع محرومیت‌ها است و اگر چنین نبود مصوبه‌ای نداشتیم که ۲۳ میلیارد تومان هزینه کنیم تا پروژه‌ای به عنوان تقاطع بزرگ نقش جهان در ورودی شرق این شهر احداث شود؛ یعنی اموال‌مان و زمین‌ها را در مرکز شهر دادیم تا کارخانه قند بخش‌های مورد نیاز این پروژه را در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: در اولین فرصت کلنگ پروژه تقاطع غیرهمسطح نقش جهان به زمین زده شود تا به عنوان دروازه بزرگ ورودی شهر برای مردم ایران شناخته شود و این اتفاق قطعاً رخ خواهد داد.

شهردار اصفهان گفت: ما ایستاده‌ایم تا به پشتوانه همدلی و همراهی مردم و نگاه عادلانه به امکانات و توجه به مناطق کمتر برخوردار شاهد این اتفاقات امیدبخش باشیم، این رویدادها به معنای ایجاد اشتغال، توزیع امکانات و اداره شهر به نحو منطقی است.

وی ادامه داد: آن هنگامی که حلقه حفاظتی از سمت شرق اصفهان راه اندازی شود دیگر کسی نمی‌تواند بگوید شرق اصفهان به نخاله‌دانی تبدیل شده است، بلکه حلقه حفاظتی بر گرد شهر پیچیده خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حلقه حفاظتی از انتهای جنوب شرقی اصفهان آغاز می‌شود، شرق را طی می‌کند و به انتهای شمال شهر و در نهایت همچون حلقه‌ای به دور اصفهان می‌پیچد، گفت: بسیار خرسندیم که آغاز پروژه حلقه حفاظتی از شرق اصفهان است و این حق مردم خوراسگان است، البته در دوره های قبل چنین فرصتی فراهم نبود و اکنون امکاناتی وجود دارد که چنین اقداماتی در این منطقه انجام می شود.

وی تصریح کرد: پروژه نقش جهان دروازه ورودی خوارسگان نیست بلکه دروازه ورودی شرق اصفهان است و آبادانی زیادی به همراه دارد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: نه تنها تقاطع غیر همسطح نقش جهان بلکه پروژه‌هایی دیگری همچون خیابان رضوی، سینما، احداث مجتمع های تجاری مسکونی شریعتی و فجر به صورت مشارکت با بخش خصوصی، سینما بهمن، آبیاری قطره ای رفیوژ فضای سبز خیابان های منطقه ۱۵ و ... اجرا شده است؛ باید کاری کنیم که حقوق شهروندی در تمام ابعاد و مناطق به ویژه مناطقی که در حاشیه شهر قرار گرفته اند، رعایت شود و این مهم جز با کمک و حمایت مردم، شدنی نیست؛ ما به آینده امیدوار هستیم و با برنامه آمده‌ایم و اگر این برنامه ها درست اجرا شود، نعمت‌های زیادی برای شهروندان به ارمغان خواهد داشت.

وی تأکید کرد: شهردار منطقه ۱۵ و مردم این منطقه باید بیشتر با هم همدلی داشته باشند و نقطه نظرات خود را بیان کنند، مطمئن هستیم مردان و زنان این منطقه افراد توانمندی هستند که برای پیشرفت منطقه تلاش می‌کنند اگر هیچ کاری هم انجام ندهند همین که خادمان خود را دعا کنند کار بزرگی انجام داده اند

نوروزی اظهار امیدواری کرد: این شب، شبی پرخاطره و آغاز حرکت خوب برای رشد و شکوفایی منطقه باشد و نور امید را برای آینده در همه شهر بگستراند.

 

از پروژه‌های کوچک مقیاس محله‌ای غفلت نکرده‌ایم

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: مدیریت شهری اصفهان از پروژه های کوچک مقیاس محله‌ای غفلت نکرده و در بودجه ۹۸ پروژه های محرک توسعه مثل بازسازی حمام نقاشی خوراسگان را در دستور کار منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان قرار داده است.

وی اظهار کرد: هر کاری بکنیم نمی‌توانیم خوراسگان را به منطقه ۱۵ تغییر نام دهیم، زیرا اینجا برای ما هویت دارد، دوست داریم بگوییم اینجا خوراسگان است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر افزود: به عنوان شهروند این منطقه مایل هستم به وضعیت منطقه اشاره‌ای داشته باشم، منطقه‌ای که کمتر از یک دهه از الحاق آن به اصفهان گذشته و من در نخستین دوره شورای شهر خوراسگان، عضو شورا بودم؛ الحاق خوراسگان با فراز و نشیب‌های فراوانی انجام شد؛ مردم منطقه خوراسگان انتظار داشتند بعد از الحاق اتفاقات زیادی رقم بخورد، اما اتفاق خاصی در این منطقه نیفتاد.

طغیانی با بیان اینکه خوراسگان ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، ادامه داد: خوراسگان همواره به عنوان دروازه شرق اصفهان مطرح بوده، اما آنگونه که انتظار بود، به آن رسیدگی نشد؛ البته تنها منطقه ۱۵ این شرایط را ندارد بلکه مناطق ۱۴ و ۱۲ شهرداری اصفهان نیز علی رغم داشتن ظرفیت لازم، آنچه باید در مدیریت شهری سهم داشته باشند برای آنها ادا نشده است.

وی تصریح کرد: متاسفم که به خاطر افتتاح سینما در شرق اصفهان این‌گونه پایکوبی می‌کنیم در حالی که استحقاق مردم این منطقه بیش از این بوده است؛ البته با تمام کاستی‌ها، این بی‌انصافی است اگر نگوییم چنان چه همراهی اعضای شورا و توجه ویژه شهردار نبود، اتفاقات فرهنگی عمرانی که در بودجه ۹۷ و ۹۸ بوده محقق نمی‌شد.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شاید در زیرساخت کم نداشته باشیم، اما برنامه‌های فرهنگی در سطح منطقه کم بوده است و شاید اگر همت مدیریت شهرداری نبود این سینما نیز در نقطه دیگری از شهر ساخته می‌شد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه تا چند روز آینده پروژه بزرگ دیگری در منطقه ۱۵ رقم می خورد، گفت: بودجه ای حدود ۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه در این منطقه اختصاص یافته که در تاریخ بی سابقه است و اگر توجه شورا و شهردار نبود پروژه جای دیگری اجرا می‌شد.

طغیانی تاکیدکرد: مدیریت شهری اصفهان از پروژه های کوچک مقیاس محله‌ای غفلت نکرده و در بودجه ۹۸پروژه های محرک توسعه مثل بازسازی حمام نقاشی خوراسگان را در دستور کار منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان قرار داده است.

وی بیان اینکه از شهردار منطقه می‌خواهم هوای مردم نجیب و طبع بالای خوراسگان را داشته باشد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت: باید همواره یاد و خاطره زنان و مردانی که جان، مال و فرزندان خود را در این مسیر فدا کردند گرامی بداریم و هیچگاه حق نداریم فداکاری آنها را فراموش کنیم.

"سینما بهمن" توسعه فرهنگی شرق اصفهان را به همراه دارد

مسعود قاسمی، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: "سینما بهمن" یک پروژه شاخص در توسعه فرهنگی در شرق اصفهان است.

 وی اظهار کرد: سینما بهمن به عنوان نخستین سینمای شرق اصفهان به صورت مشارکتی با هزینه ای بالغ بر ۲۲۸ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی افزود: این سینما با تلاش سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان و مدیریت موسسه بهمن سبز در کمتر از سه ماه احداث و آماده بهره برداری شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سینما بهمن ظرفیت ۳۲۰ صندلی را دارد، ادامه داد: این سینما با تجهیزات مدرن و به روز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و یک پروژه شاخص در توسعه فرهنگی در شرق اصفهان اصفهان است.

قاسمی با اشاره به دیگر پروژه های منطقه اضافه کرد: دو مجتمع تجاری مسکونی "شریعتی" و "فجر"  به صورت مشارکتی با بخش خصوصی احداث شده است.

وی به خیابان‌سازی خیابان رضوی با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: خیابان رضوی در کاهش زمان سفر اهالی خوراسگان تاثیر بسزایی دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بهسازی و روشنایی معابر پارک‌های سطح منطقه با صرف اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال، اصلاح هندسی، ایمن‌سازی و خط‌کشی معابر سطح منطقه با اعتبار هفت میلیارد ریال، احداث پل هوایی عابر پیاده واقع در بلوار ارغوانیه (میلاد نور) با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال و پیاده روسازی ضلع جنوبی خیابان جی غربی (حد فاصل خیابان همدانیان تا خیابان توحید) با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان است.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم لوح یادبود پروژه‌های فرهنگی، عمرانی و ترافیکی منطقه ۱۵ توسط شهردار اصفهان، معاونان‌شان و چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر دست نوشته شد.

کد خبر 366647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.