سالک: حکومت اسلامی؛ مهم ترین دستاورد انقلاب

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شکل گیری دومین حکومت اسلامی و شیعی پس از حکومت امیرالمومنین (ع) ، یکی از مهم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی آن محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته به دستاوردهای بسیار مهمی دست یافته است که از جمله آنها می توان به حکومت جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه زیادتر اشاره کرد که موجب شده جامعه اسلامی در سطح پیشرفته ای از تدین و انقلابی گری قرار بگیرد.

وی افزود: حضور و پیروزی جمهوری اسلامی در کنار دیگر حکومت‌های منطقه و شاخص بودن آن در میان کشورهای مختلف با نظام های حکومتی متفاوت ، از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و جمهوری اسلامی ویژگی‌های بسیار خاصی دارد که هیچ حکومت دیگری در جهان آنها را ندارد.

این نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان توجهی که نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم می کند در هیچ یک از کشورهای منطقه وجود ندارد، گفت: مردم همواره از پشتیبانان اصلی انقلاب اسلامی بوده اند و از ارزش های آن دفاع کرده اند و محور اصلی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر پایه مقبولیت و مشروعیت بنا شده است.

سالک وجود ولایت فقیه در نظام اسلامی ایران را یکی از شاخص‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌های ایران با سایر کشورها دانست و خاطر نشان کرد: تنها حکومتی که محور آن ولایت فقیه است، جمهوری اسلامی ایران است و نقش مقام ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و غیر قابل انکار است.

فرهنگ انقلاب اسلامی با سرعت در جهان در حال گسترش است

وی افزود: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ موجب شد تا قدرت‌های استکباری مجبور شوند ایران را در تمام معادلات جهانی و سیاسی در نظر بگیرند و امروز ما شاهد مواضع بسیار محکم و منسجم جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت های استکباری و ظالم جهان هستیم؛ قدرت‌های استکباری دیگر قادر نیستند ایران را در معادلات سیاسی جهان نادیده بگیرند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دستاورد های عظیم جمهوری اسلامی ایران در چهل سال اخیر گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در سراسر دنیا به خصوص کشورهای منطقه است که تجلی این گسترش را می توان در حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان و گروه‌های انقلابی دیگر مشاهده کرد.

سالک یادآور شد: آمریکا در طول این چهل سال هزاران توطئه در شاخه های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است و به رغم تکیه ایالات متحده بر رشد ابزار تکنولوژی و فناوری، امروزه شاهد پیروزی های بزرگ جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی در میدان های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی با سرعت در جهان در حال گسترش است، گفت: بسیاری از کارشناسان سیاسی و روابط خارجی غربی و آمریکایی نیز به بیان تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی در منطقه پرداخته اند و دشمنان ملت ایران قادر نیستند تا از گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان جلوگیری کنند.

کد خبر 366597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.