۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
هوا ۱۲ درجه سردتر می‌شود

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان است که بر این اساس از روز دوشنبه شاهد افت شدید دما خواهیم بود.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه ناپایداری که از اواخر وقت دیروز بر روی استان فعال شد تا دو روز آینده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت سامانه بارشی برای بخش‌های شمال غرب، شمال و شرق استان خواهد بود افزود: بر این اساس در این مناطق بارش‌ها را به شکل باران خواهیم داشت و برای دیگر نقاط استان نیز بارش‌های پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

 کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه شنبه فعالیت این سامانه بیشتر خواهد شد و شرایط برای بارش برف مهیا است ادامه داد: از روز دوشنبه گاهی وزش باد شدید سرد و بارش پراکنده باران نیز در اکثر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

سیدان با بیان اینکه میانگین دمای هوای استان اصفهان طی ۲۴ آینده دو تا چهار درجه کاهش می‌یابد اضافه کرد: به دلیل نفوذ هوای سرد از روز دوشنبه تا چهارشنبه بین هشت تا ۱۲ درجه سانتی گراد میانگین دمای هوا کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین ساعات بامداد فردا به دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد افزود: در این بازه زمانی، بویین میاندشت با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و چوپانان با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی شده است.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به بارش‌های چند ساعت گذشته خاطرنشان کرد: در سمیرم چهاردهم میلی متر بارش باران و آب حاصل از برف گزارش شده است.

کد خبر 366564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.