جایگاه ایران در سرعت اینترنت جهانی

یک مرکز داده پردازی معتبر با مطالعه کامل داده‌های آماری مربوط به اینترنت جهانی فهرستی ارائه کرده است که در آن کشورهای جهان بر اساس میزان سرعت اینترنت و پهنای باند در رتبه‌های میان یک تا ۲۰۰ قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پایگاه داده پردازی m-lab آلمان، داده‌های مربوط به سرعت اینترنت تمام کشورها را بررسی کرده تا با ارائه یک فهرست نشان دهد که سرعت اینترنت در مناطق مختلف جهان چگونه است و کشورهای مختلف از چه جایگاهی در سرعت اینترنت جهانی برخورداند.

سنگاپور پر سرعت ترین اینترنت دنیا را دارد

بر اساس این گزارش که مبتنی بر داده‌های جمع‌آوری شده ۱۲ ماه منتهی به ۲۹ مه سال جاری میلادی است، سنگاپور با متوسط سرعت پهنای باند ۶۰.۳۹ مگابیت بر ثانیه پرچمدار فهرست m-lab است.

پس از سنگاپور، اتحادیه اروپا دارای بیشترین شمار کشورهایی است که از اینترنتی با پهنای باند پر سرعت برخوردارند و نام ۵۳ کشور اروپایی در نیمه اول این فهرست قرار دارد.

سوئد با پهنای باند ۴۶ مگابیت بر ثانیه رتبه دوم این فهرست را به خود اختصاص داده است در حالی که بر اساس داده‌های آماری همین پایگاه این کشور تا چند سال پیش در رتبه اول این فهرست قرار داشت؛ کشورهای دانمارک، نروژ، رومانی، بلژیک، هلند، لوکزامبورگ و مجارستان بعد از سوئد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از پر ادعا ترین کشورها در زمینه سرعت اینترنت در این فهرست مقام بیستم را به خود اختصاص داده است و روسیه با پهنای باند ۱۳.۵۱ در جایگاه چهل و هفتم قرار دارد و کمترین جایگاه سرعت اینترنت در قاره آمریکا مربوط به کشور ونزوئلا با پهنای باند ۱.۲۴ و رتبه ۱۷۶ است.

رتبه ایران در سرعت اینترنت

رتبه ایران در فهرست m-lab شماره ۱۴۵ است و پهنای باند کشور ۲.۲ ثبت شده است و ترکیه با پهنای باند ۴.۹ در رتبه نود و یکم قرار دارد.

کدام کشورها در قعر فهرست قرار دارند؟

کشورهای آفریقای جنوبی و کنیا که پهنای باند پیشرفته‌تری نسبت به سایر کشورهای این قاره دارد از موقعیت مناسبی در این جدول برخوردارند و قعرنشینان اصلی این فهرست دیگر کشورهای آفریقایی هستند که متوسط پهنای باند در برخی از آنها به کمتر از ۰.۹۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

در میان کشورهای آفریقایی ماداگاسگار به لطف کابل طویلی که از زیر دریا کشیده است دو جایگاه بعد از آمریکا یعنی در جایگاه بیست و دوم قرار گرفته است و پهنای باند قابل توجهی دارد که هیچ یک از کشورهای خاورمیانه به آن دسترسی ندارند.

پایین‌ترین سرعت اینترنت جهان مربوط به کدام کشور است؟

پایین‌ترین رتبه فهرست m-lab متعلق به یمن و پهنای باند این کشور کمتر از ۰.۳۱ مگابیت بر ثانیه است و کاربران مجبوراند در این کشور برای آپلود یا دانلود تصویری یک مگابایتی ۳۰ دقیقه صبر کنند!

کد خبر 366518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.