روستاهای سمیرم الگویی برای سایر روستاها/ثبت ملی روستای مهرگرد با جدیت پیگیری شود

سمیرم- فرماندار شهرستان سمیرم گفت: روستاهای سمیرم الگویی برای سایر روستاها بوده که این موضوع نشان از اهمیت و وضع مناسب آن‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محمد رضا عسگریان در جلسه ثبت ملی روستای مهرگرد این شهرستان که با حضور مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اصفهان برگزار شد تصریح کرد: شهرستان سمیرم با بیش از ۲۶ هزار جمعیت کوچ‌رو در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد و فرصت و ظرفیت مناسب برای فعالیت در حوزه صنایع دستی را در خود داراست.

وی افزود: روستاهای سمیرم همچون روستای خفر الگویی برای سایر روستاها بوده که این موضوع نشان از اهمیت و وضع مناسب این روستاها دارد.

فرماندار شهرستان سمیرم با اشاره به پتانسیل بالای این شهرستان در حوزه گردشگری متذکر شد: متاسفانه تا به امروز آن را به عنوان یک قطب گردشگری کشوری به خوبی معرفی نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از روستاهای شهرستان‌های استان به صورت فصلی یا دائمی خالی از سکنه می‌شوند، اما در سمیرم هیچ روستایی خالی از سکنه نبوده و ما باید از این فرصت بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

عسگریان اظهار کرد: در روستای مهرگرد سمیرم که برای ثبت ملی آن در حال تلاش هستیم، مردم بدون هیچ چشمداشتی به کمک دولت مغازه و خانه‌های خود را به کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولید و فروش صنایع دستی تبدیل کرده‌اند.

وی از مسئولان استانی و کشوری پیگیری جدی ثبت ملی روستای مهرگرد را خواستار شد و ادامه داد: اگر امسال موفق به ثبت ملی این روستا نشویم برای مردم به عنوان یک طرح شکست خورده محسوب شده و موجب تضعیف فعالیت صنایع دستی در آن و حتی در شهر سمیرم می‌شود.

فرماندار شهرستان سمیرم اظهار امیدواری کرد: در اسرع وقت این موضوع پیگیری شود تا مردم روحیه و تلاشی دوچندان را در این مسیر به کار بگیرند.

به گزارش ایمنا، روستای مهرگرد واقع در بخش وردشت یکی از فعال‌ترین روستاهای شهرستان سمیرم در حوزه تولیدات صنایع دستی بافتنی مانند گلیم، گبه و جاجیم  است. این روستا در ۳۰ کیلومتری شمال سمیرم و ۱۳۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 366510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.