نقد مسئولان توسط مردم؛ مهم ترین دستاورد انقلاب

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: انقلاب اسلامی دانش سیاسی مردم و ارتقا سطح آگاهی آنها نسبت به مسائل کشور را به همراه داشت و همین موجب شد تا مردم بتوانند سیاست‌های نادرست را از سیاست‌های درست تشخیص دهند و انتقاد سیاسی را فرا بگیرند.

احمد رضا نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه این سطح از آگاهی تا پیش از انقلاب اسلامی در مردم وجود نداشت، اظهار کرد: در حقیقت مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ارتقا سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل سیاسی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون مردم ما به طور تخصصی به نقد سیاست های مختلف کشور می پردازند و البته توجه برخی از مسئولان به این انتقادات موجب پیشرفت در موارد خاصی می شود.

نصرتی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی مسئولان کمتر مورد انتقاد مردم قرار می گرفتند و علت این مسئله عملکرد بهتر نظام شاهنشاهی نبود، بلکه مردم در آن زمان آگاهی کمتری از درست و غلط‌های سیاست داشتند و نمی‌توانستند به صورت تخصصی سیاستی را بررسی کنند، اما اکنون در همه محافل اجتماعی نقد سیاسی توسط مردم صورت می گیرد.

افزایش آستانه تحمل مسئولان مثال زدنی و غیر قابل انکار است

این فعال سیاسی اصلاح طلب، افزایش سطح انتقاد پذیری مسئولان را یکی دیگر از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی انتقاد از مسئولان نوعی فحاشی به آنها محسوب می شد و در بسیاری از موارد انتقاد از سیاستمداران و درباریان زندانی شدن افراد  منتقد را به همراه داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون انتقاد از مسئولان سیاسی و حتی کشیدن کاریکاتور آنها موجب هتک حرمت ایشان نمی شود؛ در بسیاری از موارد در حضور سیاستمداران شاخص از جمله رییس جمهور از وی انتقاد می شود و افزایش آستانه تحمل و صبر مسئولان و سیاستمداران مثال زدنی و غیر قابل انکار است.

نصرتی اضافه کرد: البته صرفا توجه به انتقادات، عملی شدن آنها را تضمین نمی کند و در بسیاری از موارد مسئولان و سیاستمداران کشور به انتقادات مردم گوش می دهند، اما توجه عملیاتی به آنها نمی کنند و اقدامی در جهت برطرف سازی مشکلات مردم صورت نمی گیرد.

کد خبر 366454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.