چهل تیتر ازچهل تکه انقلاب

"شاه رفت"، "رژیم متلاشی شد"، "امام صبح فردا در تهران است" و "امام آمد" تیترهایی که در زمان خود نه تنها جنجال برانگیز شدند بلکه در طول تاریخ نیز در ذهن مردم ماندگار شدند و شاید بهترین تیتر را کیهان زد وقتی که نوشت "پیروزی هنوز کامل نیست"

به گزارش خبرنگار ایمنا، حالا در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تیترها یادآور روزهای تلاش و همبستگی هستند روزهایی که روزنامه‌ها هم همچون اعلامیه‌ها در دستان مردم دست به دست می‌شد تا خبرها را زودتر برساند و در کتابخانه مرکزی اصفهان چهل تکه از تیترهای چهار دهه انقلاب اسلامی به نمایش درآمدند تا خاطرات را زنده نگه دارند خاطرات روزی که امام آمد و این تیتر بود که میان دست ها می‌درخشید.

عبدالحسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره این نمایشگاه اظهار کرد: به موازات پیشرفت‌های جهان وضعیت رسانه در ایران نیز متحول گردیده که قابل لمس است.

وی معتقد است که تا قبل از انقلاب اسلامی در دهه چهل از تلگراف استفاده و در دهه پنجاه ضبط صوت وجود نداشته و پیشرفت‌هایی که صورت گرفته بعد از انقلاب اسلامی است. همچنین حال با وجود فضای مجازی که به تسریع ارسال پیام کمک زیادی کرده و تحول را نیز تسریع بخشیده است.

این پیشکسوت روزنامه نگاری تصحیح کرد: تیتر مغز، گوش و ذهن مخاطب را به سوی متن خبرجلب می‌کند و بسیار تأثیر گذار است.

فاطمه شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:  این نمایشگاه که در دو بخش چهل آثار عبدالحسین جعفری و صد پوستر وقایع انقلاب به تصویر کشیده شده است همچنین عکس‌های کاوه گلستان در آن قابل مشاهده است هدف از برگزاری این نمایشگاه تجدید خاطره برای انقلابی‌ها بود  و همچنین جوانان نیز از تجربیات چهل ساله گذشته استفاده کنند.

نمایشگاه چهل تیتر انقلاب اسلامی با همت فرهنگ سرای تخصصی رسانه با همکاری کتابخانه مرکزی در گالری شماره یک کتابخانه مرکزی از ۱۳ تا ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌گردد.

کد خبر 366436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.